Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما‎؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر نمایش «کمد دیواری» اثر منتخب دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه به نویسندگی کیوان میرمحمدی و کارگردانی حسام افروز از 15 بهمن در پلاتو حوزه هنری یزد به روی صحنه می رود.

علی جاور با بیان اینکه این اثر به موضوع سبک زندگی و خانواده می پردازد، ادامه داد: «کمد دیواری» در مدت 45 دقیقه مشکلات زندگی امروزی که افراد مختلفی در جامعه به طور مستقیم یا غیر مستقیم با آن درگیرند را روایت می کند.
وی افزود: در این نمایش مجتبی لاله زاری و فریبا مقیمی به ایفای نقش می پردازند.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با بیان اینکه حسام افروز طراحی صحنه این اثر را بر عهده دارد، گفت: زمان ارکمان به عنوان دستیار کارگردان، احسان نیک محضر: طراح نور، مهسا دهقانی: منشی صحنه، سید علی قریشی: مدیر صحنه، محسن احمدی: طراح پوستر و مجید عظیمی نیا: ساخت تیزر، دیگر عوامل این نمایش هستند.
وی اظهار داشت: «کمد دیواری» به عنوان نخستین تجربه صحنه ای این کارگردان جوان، امسال با درخشش در دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه در یزد به جشنواره منطقه ای در بیرجند و سپس به بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در تهران راه یافت.
این اثر همچنین جایزه رتبه دوم کارگردانی، رتبه های اول بازیگری مرد و  زن و رتبه برتر بخش طراحی نور دومین جشنواره تئاتر جوان سوره ماه یزد را کسب کرده است.
گفتنی است: حسام افروز متولد 1372در یزد، دانشجوی رشته طراحی صنعتی است که فعالیت خود در زمینه هنرهای نمایشی را از سال 86 به عنوان عوامل صحنه نمایش «30/6/59» به کارگردانی حامد مهریزی زاده آغاز کرد. این هنرمند تاکنون در پنج نمایش به عنوان دستیار کارگردان و در هفت اثر به عنوان عوامل فعالیت داشته که از جمله آنها می توان به بازی در نمایش «هولوگرام تنهایی» به کارگردانی پاشا بدرود (راه یافته به بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه) و نمایش «یک شاخه گل سرخ» به کارگردانی زمان ارکمان اشاره کرد.
وی امسال در جشنواره منطقه 2 تئاتر سوره ماه در بیرجند برای بازی در نمایش «هولوگرام تنهایی» مورد تقدیر قرار گرفت و سال گذشته نیز در نخستین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی با نمایش «رقص کاغذ پاره ها» موفق به کسب رتبه های اول خوانش و بازیگری مرد و زن و رتبه دوم کارگردانی شد.
نمایش «کمد دیواری» از پنجشنبه 15 بهمن ماه هر شب ساعت 20:30 در پلاتو حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی اجرا می شود.