بنیاد ملی نخبگان :
Print Friendly, PDF & Email

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان یزد گفت: شیوه نامه شناسایی، رشد و تعالی صاحبان استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ابلاغ شده و استعداد های برتر این حوزه مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا-یزد؛  حسین صالحی وزیری، روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: این اقدام با هدف توانمندسازی، مهارت‌ افزایی و ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی بیشتر استعدادهای فردی و گروهی صاحبان استعدادهای برتر در حوزه های ادبی، هنری و مهارتی است و افراد منتخب از فعالیت های حمایتی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: این طرح از نیمه اردیبهشت ماه آغاز می شود و برای افراد در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان تشکیل پرونده شده و سپس از حائزان شرایط برای ورود به مسیر نخبگی در بنیاد دعوت به عمل می‌آید همچنین در اولین مرحله دریافت تسهیلات برای این حوزه آغاز شده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان یزد به آدرس https://yazd.bmn.ir/ برای ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان یزد گفت:استفاده از اساتید راهبر نیز برای اولین بار اجرا شد تا حداکثر استفاده از خدمات نخبگان را داشته باشیم و حداقل ریزش انجام شود و مشارکت اساتید و نخبگان را در این طرح در راستای تحقق شعار سال خواهیم داشت.

صالحی وزیری ادامه داد: اهتمام بنیاد نخبگان به هیئت های اندیشه ورز برای رفع چالش های کشور بوده و در عرصه های مختلف تولیدی،صنعتی و سیاستگذاری تاکنون ۱۰ هیئت اندیشه ورز در استان یزد تشکیل شده که خوشبختانه اقدامات بسیار موفقی را در این حوزه شاهد هستیم .

وی افزود: همچنین یرای استفاده بیشتر از توان نخبگان در سال گذشته ۱۰ اردوی جهادی نیز برگزار شد که با استقبال بسیار خوب نخبگان همراه بود و از تخصص و توانمندی نخبگان برای حل مشکلات اجتماعی و حوزه های مختلف چالشی در استان استفاده شد.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان یزد گفت: در بخش هیئت های اندیشه ورز خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال گذشته بنیاد نخبگان استان برتر کشور شد و استاندار یزد نیز به عنوان برتر مورد تجلیل قرار گرفت و اتفاقات خوبی در حوزه هیئت های اندیشه ورز افتاده است.

صالحی وزیری اظهار داشت: بورسیه صنعتی نیز به عنوان پایلوت در استان یزد آغاز و سپس در همه کشور اجرایی شد و امسال نیز با جدیت دنبال می شود و لذا فراخوان جذب دانشجویان بورسیه در صنعت از ۱۵ فروردین آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای ثبت نام فرصت باقی است.

معاون طرح و برنامه بنیاد ملی نخبگان استان یزد نیز در این نشست گفت:نخبگی موهبت تعهدآور است و نه موقعیت توقع آفرین و نخبه ها بواسطه تلاش ها و امکانات توانستند موقعیت را کسب کنند و لذا توقع است در راستای رفع نیازهای جامعه تلاش کنند.

حامد سلطانی گردفرامرزی افزود: مجمع خیرین نخبه پرور در ماه های اخیر در استان مجوز گرفت و این مجمع محفلی برای حضور پیشکسوتان و استفاده از ظرفیت نخبگان پیشکسوت برای حمایت بیشتر نخبگان است و مشکلات نخبگان در این مجمع تصمیم گیری و حمایت می شود.

وی اظهار داشت: طرح و برنامه های علمی و فناوری زیادی انجام شده و برنامه های معرفتی و هویتی نیز برای ارتقای باورها و تقویت هویت انسانی ایرانی و اسلامی در دست اقدام است و خوشبختانه حمایت های بنیاد مانع از مهاجرت شده است .