Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد افزایش برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در استان را خواستار شد و بر حمایت از برگزاری جشنواره‌های شعر تاکید کرد و گفت: انجمن‌های شعر باید در برگزاری این جشنواره‌ها که جامعه را به سمت موضوعات اساسی کشور و استان سوق می‌دهد، نقش آفرینی فعالانه تری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛  “مهران فاطمی” در جریان نشست با نمایندگان برخی از انجمن های ادبی استان، با تبیین جایگاه ویژه شعر و شاعری در تاریخ ایران و همچنین انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، افزود: شعر، عنصر اصلی ادبیات است و به همین دلیل نسبت به سایر هنرها در اولویت اصلی قرار دارد.

وی همچنین در خصوص برگزاری جلسات مستمر و خصوصی رهبر معظم انقلاب با فعالان برجسته حوزه شعر کشور اظهار کرد: ایشان علاوه بر جنبه محتوایی به لحاظ شکلی و نمادین نیز توجه ویژه‌ای به موضوع شعر و شاعری دارند.

فاطمی با تاکید بر اینکه پرچم شعر استان یزد همواره به همت شاعران، انجمن‌ها، موسسات و کانون‌های مختلف و فعالان این عرصه بالاست، گفت: جشنواره‌ها و نشست‌های گوناگون در حوزه شعر و شاعری به صورت مستمر در استان برگزار می‌شود که باید این رویدادهای فرهنگی با توجه به موضوعات مختلف افزایش یابد.

استاندار یزد با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای تسهیل زمینه فعالیت انجمن‌ها و کانون‌های شعر در استان تصریح کرد: در این راستا بهترین برنامه، تقویت انجمن‌های مستقل و با سابقه شعر است که تحقق مردمی‌سازی این حوزه نیز تلقی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از برگزاری جشنواره‌های شعر در استان افزود: انجمن‌های شعر باید در برگزاری این جشنواره‌ها که جامعه را به سمت موضوعات اساسی کشور و استان سوق می‌دهد، نقش آفرینی کنند.

فاطمی با تاکید بر اهمیت شاعر پروری، کشف استعدادها و ارائه آموزش برای تربیت شاعران در تراز جامعه یادآور شد: در این راستا پرورش حداقل یکهزار شاعر در حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف در دستور کار انجمن های شعر قرار گیرد.

استاندار یزد در ادامه بر تجلیل و تکریم از فعالین عرصه شعر و شاعری در استان تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تجلیل از فعالان برجسته این حوزه در قالب جلسات و نشست‌های مختلف از جمله شورای اداری استان انجام شود.

در این نشست نمایندگان حاضر انجمن های ادبی استان یزد نیز انتظارات این تشکل های فرهنگی را با استاندار مطرح کردند.