Print Friendly, PDF & Email

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در این استان ۲۴ سالن سینما دارای مجوز است که ۱۷ سالن فعالیت مستمر دارند

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛ سید عباس دهقان طزرجانی”  افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در دولت سیزدهم نسبت به احداث سالن های جدید و تجهیز سینماهای موجود اقدام و در اواخر سال گذشته چهار سالن در یکی از مجتمع های تجاری یزد به مجموعه سینماهای استان اضافه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار سالن در مجتمع خلیج فارس ، پنج سالن در سینما تک ، چهار سالن در سینما جام جم، یک سالن سینما در شهرستان بافق و سه باب در میبد فعالیت داشته و به مردم خدمت رسانی می کند .

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به دلیل نداشتن تجهیزات مناسبت و همکاری نکردن برخی مسئولان شهرستان ، در حال حاضر سالن های سینما در شهرهای اردکان ، ابرکوه ، تفت و مهریز فعالیت دائم ندارد و فقط در شهرستان میبد در حال پیگیری برای واگذاری به بخش خصوصی هستیم .

دهقان ادامه داد: در صورت وجود امکانات و همچنین اکران فیلم های به روز شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف مردم هستیم و خوشبختانه سال گذشته ۲۳۱ هزار و ۵۷۶ نفر از سینماهای استان استفاده کرده و افزون بر یکصد میلیارد ریال فروش فیلم ها در این استان بوده است.

وی افزود: این تعداد نسبت به سال قبل که ۸۴ هزار و ۷۳۵ نفر بازدید و فروش ۲۷ میلیارد ریال بلیط بوده با افزایش بیش از سه برابری همراه بوده و استقبال قابل تقدیر مردم را نشان می دهد و اینکه اگر امکانات و شرایط فراهم شود قطعا مردم استقبال خواهند کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۱۲ صندلی سینمایی در استان وجود در چهار سالن به ترتیب با ۱۸۸، ۹۴، ۱۰۶ و ۸۷ صندلی با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در بلوار آزادگان یزد به این مجموعه اضافه شد.

دهقان طزرجانی اظهار داشت: خوشبختانه همزمان با سراسر کشور ،بلیت سینما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته در استان یزد هم نیم‌بها است که البته روزهای دوشنبه به عهده سینما گذاشته شده اما روزهای سه شنبه باید فروش بلیت نیم بهاء اعمال شود که با این اقدام بخش زیادی از اقشار کم درآمد جامعه نیز می توانند فیلم های به روز کشور را با نصف قیمت مشاهده کرده و از خدمات سینما برخوردار شوند.