Print Friendly, PDF & Email
مدیر کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فرسودگی سالنهای نمایش استان، تأمین تجهیزات و توسعه این زیرساخت‌ها را نیازمند پشتوانه و تأمین اعتبار از سوی نهادها و دستگاه‌ها و انجام مسئولیت اجتماعی آن‌ها و بخش صنعت خواند.
به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ «احسان عابدی» روزدوشنبه در مراسم رونمایی پوستر «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد» با بیان این که میبد یک شهر فرهنگی و تاریخی است و نیاز به تعریف و توضیح ندارد، گفت: جشنواره‌ شعر توحیدی با حضور شاعران برجسته استان و کشور و بین‌المللی در میبد برگزار شد و در سال ۱۴۰۳ نیز برگزار می‌شود. همچنین در حوزه‌های دیگر نیز برگزاری جشنواره‌ها نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و فعالیت خوب هنرمندان است.
وی افزود: هنرمندان میبد در جشنواره تئاتری که اخیراً برگزار شد، حضور داشته و رتبه کسب کردند که نشان ظرفیت عظیم هنرمندان در هنر تئاتر است. باید از همکاری اداره ارشاد میبد و اختصاص سالن‌های این مجموعه برای  برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
وی در ارتباط با زیرساخت‌ها گفت: اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد در همه شهرستان‌ها مجموعه‌هایی دارد که بیش از چند دهه از ساخت آن‌ها می‌گذرد و رو به فرسوده‌ شدن هستند. میبد نیز با این‌ وجود این که وضعیت خوبی نسبت به شهرهای دیگر دارد، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام کارهای عمرانی و بهسازی و فراهم کردن امکانات سرمایشی سالن‌ها است.
مدیر کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه توان محدودی دارد و با این‌ وجود پیگیری‌هایی برای اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه انجام داده‌ایم. با وجود تورم موجود باز ما برای تأمین تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها نیازمند پشتوانه و تأمین اعتبار از سوی نهادها و دستگاه‌ها و انجام مسئولیت اجتماعی آن‌ها و بخش صنعت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌بردار سالن‌ها، مردم و هنرمندان هستند، همه باید کمک کنیم، مسئولیت اجتماعی صنایع باید کمک و حمایت از هنرمندان و آموزش‌ و پرورش باشد.
عابدی برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی هنرمندان بسیار تأثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور و اتحاد و همدلی هنرمندان که بار اصلی جشنواره‌ها بر دوش آن‌ها است، شاهد روی دادن اتفاق‌های بسیار خوب باشیم.