استاندار یزد:
Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد گفت:فضای مجازی تبدیل به محل زندگی مردم شده و باید برای آن برنامه داشت و به‌صورت اصولی در این بخش برنامه ریزی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛در دومین نشست شورای استانی فضای مجازی استان یزد، افزود: یکی از مهم ترین شوراهایی که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده و جلسات آن تشکیل نشده یا کمتر بوده شورای فضای مجازی است.

وی ادامه داد: باید نقشه راه مشخصی برای فضای مجازی در استان داشته باشیم و البته دلیل کم رنگ شدن شورا این است که در سطح ملی نیز راهبردهای این بخش هنوز تدوین نشده و در سطح های پایین تر مدیریتی نیز کارها متوقف می شود.

استاندار یزد گفت: فضای مجازی در استان ها، محلی نیست و فضای جهانی و بین المللی است و گستردگی فراوان دارد که سختی کار را چندین برابر می کند؛ مخصوصا اینکه راهبرد مشخصی نیز هنوز ابلاغ نشده است.

فاطمی ادامه داد: شوراها اگر دارای کارگروه فعال نباشد، در صحن علنی نیز محتوای مناسب مطرح نمی شود و صرفا جلسات برگزار شده و خروجی عملیاتی هم نخواهد داشت و لذا آیین نامه استانی این شورا باید تدوین شده و در همین راستا نیز فعالیت شود.

دبیر شورای فضای مجازی استان یزد نیز در این نشست گفت: بازنگری در سیاست های مسدود سازی فضای مجازی با تاکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی و همچنین توجه به اقتضاعات این حوزه از مورادی است که در این شورا دنبال خواهد شد.

مرتضی صابری افزود: استفاده حداکثری دستگاه‌ها و بخش خصوصی استان از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و همکاری و هماهنگی و هم افزایی فعالان عرصه فجازی و آموزش عمومی و فرهنگ سازی در جهت بالا بردن سطح سواد مجازی استان و غنی سازی محتوا و خدمات استانی و بومی مطابق با ویژگی های منطقه ای از دیگر مواردی است که در این شورا دنبال خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد گفت: صیانت از زیر ساخت های حیاتی استان در برابر حملات سایبری و ارائه برنامه عملیاتی و تدوین نقشه راه فضای مجازی در استان و ساماندهی و گسترش ظرفیت رسانه های بومی طبق مصوبات ابلاغی مرکز نیز از دیگر موارد راهبردی این شورا خواهد بود.

صابری اظهار داشت: کارگروه محتوا ، فرهنگ و سواد فضای مجازی، فنی و اقتصادی، امنیت و کارگروه رسانه به‌عنوان پنج کارگروه پیشنهادی است که تشکیل آن در شورای استانی پیگیری خواهد شد.

در این نشست تعدادی دیگر از اعضا نیز درخواست ها و پیشنهادات خود را مطرح کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.