Print Friendly, PDF & Email

2خبر کوتاه سینمایی

راهیابی فیلم مستند فیلمساز تفتی به بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر

پایگاه خبری یزد باما ، فیلم مستند هنرمند فیلمساز تفتی به بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی راه پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت، احمد ذاکری رییس این اداره با اعلام این خبر گفت : مستند 《سید جنگلی》 ساخته آسیه احمدی هنرمند فیلمساز تفتی بین ۱۷۱ اثر ارسال شده از ۲۸ استان کشور ، به بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی راه پیدا کرد.
وی گفت : ۴۱ فیلم راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره طی دو روز ( هفتم و هشتم دی ماه ) در سالن مجتمع گلشن شهر بجنورد به نمایش گذاشته می شود و سه داور : فرشاد فداییان ، مهرداد اسکویی و تورج اصلانی این آثار را داوری خواهند کرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت با آرزوی موفقیت برای این هنرمند فیلمساز تفتی در مراسم اختتامیه این جشنواره که ۹ دی ماه برگزار خواهد شد ، خاطر نشان کرد : خوشبختانه شهرستان تفت که به عنوان شهر خلاقِ حوزه سینما در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور انتخاب شده ، فعالیت های خوبی را در حوزه فیلمسازی دارد که به زودی شاهد رونمایی و اکران جدیدترین تولیدات آن خواهیم بود.

مهاجر

فیلم کوتاه «مهاجر» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه ماندگاری در پنجمین حضور بین المللی خود، در هشتمین دوره فستیوال بین المللی فیلم BakunawaYounge Cinema در کشور فیلیپین به نمایش در می آید.

این جشنواره برای تمامی ژانرها و یک فستیوال به همراه ورکشاپ هایی برای گردآمدن فیلمسازان است.

فیلم کوتاه مهاجر همچنین در ادامه حضور بین المللی خود به زودی در جشنواره After life در آفریقای جنوبی نیز به نمایش در خواهد آمد.

فیلم مهاجر پیش از این موفق به راهیابی و اکران در نوزدهمین جشنواره one shot ارمنستان، cinemagia ایتالیا و همچنین سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران شده بود.

«مهاجر» نخستین ساخته ماندگاری  فیلمی مینیمال با فضایی سوررئال است که با رویکردی انسان دوستانه و در راستای ترویج صلح و دوستی و به شیوه سکانس پلان ساخته شده است.