Print Friendly, PDF & Email

آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ایران با میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار و در این مراسم برترین های هر بخش معرفی و تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛ آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی روز پنجشنبه با میزبانی یزد برگزار شد و در این مراسم شهر میراث جهانی یزد به عنوان دبیرخانه دائمی قصه گویی انتخاب و حکم دبیری نیز به عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اعطا شد.

در این مراسم و در بخش آیینی و سنتی در رده نوجوانان، علیرضا متقی با اجرای قصه غلام عشق از استان مرکزی و در بخش آیینی و سنتی بزرگسالان نیز حسین کاظمی با اجرای نقل رستم و تهمینه از مازندران توسط هیئت داوران برگزیده و تجلیل شدند.

همچنین در بخش مدرن و کلاسیک در رده بزرگسالان زهرا اکبری نژاد با قصه چقل‌ووس از لرستان و در بخش مدرن و کلاسیک نوجوانان نیز محیا کمالیان با قصه خربرفت از یزد رتبه اول را کسب کردند.

در بخش بین‌المللی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ایران نیز سیده زینب فاطیما از کشور هند با قصه قطره به عنوان برتر این بخش انتخاب شد و در بخش جایزه ویژه سردار سلیمانی نیز سیمین محمدعلی پور از آذریایجان شرقی با قصه سی‌ام انتخاب و تجلیل شد.

همچنین در بخش جایزه ویژه بخش لبخند نیز زهره باقری از استان البرز با قصه طوطی و بقال رتبه برتر را کسب کرد همچنین در این جشنواره تندیس ویژه و انتخاب یک قصه گو به عنوان برتر جهانی نیز در دستور کار قرار داشت که با اعلام هیئت داوران هیچکدام از شرکت کنندگان نتوانستند این رتبه را کسب کنند.