Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده استان یزد در حوزه گردشگری گفت: کامل‌ترین مجموعه مستند معرفی ظرفیت‌های گردشگری یزد تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، احمد پهلوانیان در نشست خبری با اشاره به اقدامات صدا و سیمای استان یزد در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام معاونت‌ها و بخش‌های صدا و سیما برنامه‌ریزی کاملی در ارتباط با این رویداد بسیار مهم تدوین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از زمان ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، صدا و سیمای استان اقدام به تولید مستندهایی در راستای معرفی این استان کرده گفت: تولید این حجم از مستند در یک یا دو سال در صدا و سیمای هیچ یک از استان‌ها سابقه نداشته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد خاطرنشان کرد: یزد در حوزه تولید مستند در صدا و سیمای استان‌ها رتبه نخست کشور را به دست آورده و تمام تولیدات با کیفیت بسیار خوبی بوده است.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: برخی از مستندهای تولید شده که به جشنواره‌های ملی ارسال شده‌اند توانسته‌اند عناوین برتر این رویدادهای ملی را به دست آورند.

وی ادامه داد: مجموعه میراث ناملموس با معرفی میراث معنوی استان یزد یکی از این مستندهاست و در هر قسمت این مجموعه، یکی از کارگردانان خوب یزد فعالیت دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد: مجموعه مستند مکتوب یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی صدا و سیمای یزد در حال تولید است و تاکنون در بیش از ۵ جشنواره رتبه‌های برتر را به دست آورده است.

پهلوانیان گفت: مجموعه مستندهای دسترنج و مردم بالادست هم به معرفی روستاهای استان یزد می‌پردازد و سال گذشته شبکه مستند، اقدام به انتشار کامل تمام قسمت‌های مردم بالادست کرد.

وی با بیان اینکه این مجموعه که در قالب بیش از ۱۲۰ قسمت است، اقدامی بسیار خوب برای معرفی ظرفیت‌های استان یزد به حساب می‌آید، گفت: هماهنگی لازم برای انتشار این مستندها در شبکه های ملی انجام شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد به تولید فیلم لکنت در صدا و سیمای یزد اشاره کرد و افزود: این فیلم پر افتخار ترین فیلم تاریخ سینمای استان یزد است و توانسته در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی عناوین و رتبه های بسیار خوبی به دست آورد.

وی با بیان اینکه این فیلم به صورت کامل توسط هنرمندان یزدی تولید شده تصریح کرد: هنرمندان یزدی می‌توانند در صدر کشور قرار گیرند و برای تحقق این موضوع باید از آنها حمایت کرد و به ظرفیت‌هایشان باور داشت.