Print Friendly, PDF & Email

ملک مسعود ملک در سال ۱۳۲۶ در یزد دیده به جهان گشود و از پیشکسوتان مطبوعات در استان یزد به شمار می آمد که شامگاه  پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ بر اثر عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.

پایگاه خبری یزد باما؛ مسوولان استان یزد در پیام های جداگانه‌ای درگذشت مرحوم ملک مسعود از روزنامه‌نگاران پیشکسوت استان را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، در پیام آیت‌الله محمدرضا ناصری آمده است: درگذشت روزنامه‌نگار پیشکسوت و تلاشگر یزد که سال‌ها در عرصه اطلاع رسانی خدمات ارزنده‌ای به مردم استان یزد ارائه داد را به خاندان محترم ملک تسلیت می‌گویم.

مرحوم ملک مسعود ملک یکی از روزنامه نگاران فعال، صمیمی و با صداقت بود که در بیان رویدادها همواره به اصل شفافیت و امانتداری پای‌بند بود و هفته نامه وی با حدود ۷۰ سال قدمت در چاپ، یکی از قدیمی‌ترین نشریات استان یزد بود.

اینجانب درگذشت این روزنامه نگار پیشکسوت را به خانواده وی و جامعه خبری استان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای وی غفران الهی مسئلت می‌کنم.

همچنین محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گذشت این روزنامه نگار را تسلیت گفت و نوشت : درگذشت پیشکسوت رسانه استان که سالهای عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد و در تمام فعالیت های رسانه‌ای خود دغدغه مردم داشت موجب تاسف و تالم شد.

وی در طول سال‌های فعالیت رسانه‌ای خود در هفته نامه ملک به عنوان قدیمی‌ترین نشریه استان و به تازگی در روزنامه عصر یزد از مردم و برای مردم نوشت و در هر فرصتی مسوولان را سفارش به رفع مشکلات پیش روی جامعه می‌کرد.

علاوه بر این فعالیت، کتاب تاریخ مطبوعات استان یزد از آن مرحوم به جامانده و در آخرین دیداری که همزمان با روز خبرنگار سال گذشته با وی داشتم اعلام کرد که جلد دوم این کتاب هم آماده چاپ است که امیدوارم اهتمام ویژه‌ای برای انتشارآن صورت پذیرد.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان آن مرحوم امیدوارم راه وی در عرصه خدمت و اطلاع رسانی به مردم از طرف دوستان و آشنایانش همچنان با قوت ادامه پیدا کرده و نام وی همچنان زنده نگاه داشته شود.

استاندار یزد «محمد علی طالبی » هم در پیامی درگذشت ‌”ملک مسعود ملک” روزنامه نگار پیشکسوت استان را تسلیت گفت و صداقت، صمیمیت و شفافیت را از ویژگی‌های ممتاز و بارز شخصیتی آن زنده یاد عنوان کرد.‌

به گزارش  اداره کل روابط عمومی استانداری یزد در بخشی از پیام محمدعلی طالبی آمده:خبر تلخ درگذشت روزنامه نگار پیشکسوت و انسان فرزانه زنده یاد ملک مسعود ملک موجب تاثر و تالم عمیق اینجانب شد.

“هرگز نقش برجسته این خبرنگار وارسته به واسطه یک عمر فعالیت رسانه ای در جهت کمک به اعتلاء و تداوم تاریخ رسانه های مکتوب در استان، از یاد و خاطره ها زدوده نخواهد شد و بی‌تردید صداقت، صمیمیت و شفافیت که از ویژگی های ممتاز و بارز شخصیتی آن مرحوم بود، همواره درس آموز همه سخت‌کوشان و عزیزان عرصه خبر و رسانه استان می باشد.”

اینجانب این ضایعه ناگوار را به خانواده گرامی و همه دوستداران و علاقه مندان ایشان به ویژه جامعه مطبوعاتی و رسانه ای استان یزد صمیمانه تسلیت عرض نموده، برای بازماندگان صبر جمیل و برای آن عزیز سفر کرده حشر با اولیاء و غفران و رحمت الهی را از درگاه حضرت سبحان مسئلت می نمایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز بمناسبت درگذشت ملک مسعود ملک روزنامه نگار باسابقه یزد و مدیرمسئول هفته نامه قدیمی ملک یزد پیام تسلیتی صادر کرد که در  این پیام آمده است بی تردید وی نمونه یک روزنامه نگار  منصف و راوی صادق رویدادها و وقایع استان یزد در نیم قرن اخیر یزد بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه سختکوش مطبوعاتی ، همکاران محترم ایشان و به ویژه خانواده محترمشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.