Print Friendly, PDF & Email

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» در یزد برگزار شد.

پایگاه خبری یزد باما: به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: جلسه برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» با حضور جوادیان‌زاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای ستاد اجرایی جشنواره در استانداری یزد برگزار شد.
در این نشست در خصوص موضوعات اصلی جشنواره از جمله افتتاحیه و اختتامیه گفتگو و تصمیم‌گیری شد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این نشست بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره تأکید کرد و با اشاره به استعدادهای هنری استان افزود: امیدوارم با تلاش مضاعف اعضای ستاد و همت هنرمندان شرکت کننده، جشنواره‌ای پویا و پر رونق برگزار شود.
احمد ندافی دبیر اجرایی جشنواره نیز از برگزاری کارگاه‌ آموزشی مرتبط با هنرهای نمایشی در حاشیه جشنواره خبر داد.
وی بردن تئاتر بین مردم و آشتی مخاطبان با تئاتر، شناسایی، معرفی و حمایت از گروه‌ها و استعدادهای تئاتر خیابانی استان، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، کمک به جریان فراگیر شدن تئاتر خیابانی با آشنایی هر چه بیشتر مردم با این گونه نمایشی، بیان مشکلات جامعه و خانواده از طریق تئاتر در جهت تحکیم بنیان خانواده، مقابله با جنگ نرم دشمنان، لزوم هوشیاری و آگاهی مردم در استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره و ترویج ازدواج آسان و پایدار را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.
دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به حضور هشت اثر در بخش مسابقه و چهار نمایش در بخش جنبی افزود: این آثار از 16تا 18 شهریور در میدان امیر چخماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر اجرا می‌شوند.
ندافی با بیان این که دو اثر پیش از نماز مغرب و عشا و دو اثر نیز بعد از فریضه نماز به نمایش در می‌آید، افزود: آئین اختتامیه جشنواره نیز یکشنبه 19 شهریور با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری زن و مرد و کارگردانی در یزد برگزار خواهد شد.
نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» به مناسبت 25 شهریور (روز تکریم خانواده) به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و انجمن نمایش برگزار خواهد شد.