Print Friendly, PDF & Email

نشست « آینده پژوهی اجتماعی فرهنگی استان یزد در افق ده ساله» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و با همکاری موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما؛ مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت:امروز برخی از آسیب های اجتماعی در جامعه گسترش پیدا کرده که مقابله به آنها بسیار سخت است که از جمله آنها می توان به حاشیه نشینی و اعتیاد اشاره کرد که ریشه در جامعه دوانده و جامعه را با مشکلاتی همراه کرده است.
جوادیان زاده با اشاره به اهمیت توجه به برنامه ریزی علمی برای توسعه جامعه گفت: آینده پژوهی فرهنگی و اجتماعی، حلقه مفقوده برنامه ریزی استان است.

وی ادامه داد: در سند توسعه و آمایش استان بایستی از روش های آینده پژوهی استفاده شود تا بتوانیم در مدیریت خود بهبود بوجود بیاوریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نشست « آینده پژوهی اجتماعی فرهنگی استان یزد در افق ده ساله»  ادامه داد: چنانچه تصویر روشنی از آینده نداشته باشیم، دچار سردرگمی در برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد که در این راستا سعی داریم تا به فکر آینده باشیم و در کنار آن نیز به فکر ده سال آینده و تغییرات آن باشیم.

لازم به ذکر است در این نشست به صورت کارگاهی در خصوص مسائل و مشکلات استان با حضور محمد جلال عباسی شوازی، سیده زهرا کلانتری، محمد ابویی اردکانی بحث و تبادل نظر شد.