Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد : باید یاد کسانیکه را که به هر نحو برای حفظ خاک و میهن تلاش کردند، زنده نگه داریم

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ارنا – یزد؛ احسان عابدی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت   حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، افزود: ۲۵ اردیبهشت هر سال بهانه ای برای پاسداشت این حکیم بزرگ است چون فردوسی تمام عمر و زندگی خود را صرف پاسداشت زبان و دفاع از ایران زمین کرد.

وی ادامه داد: هزار سال از زمان خلق شاهنامه گذشته و ما همواره از نام فردوسی می گوییم و نام فردوسی بر تارک ایران می درخشد و در تمام اعصار و قرون این نام زنده مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: پاسداشت امروز بیش از هرزمان دیگر نیاز است و در زمانه ای که برخی وطن می فروشند، باید یاد کسانیکه را به هر نحو برای حفظ خاک و میهن تلاش کردند، زنده نگه داریم.

عابدی ادامه داد: فردوسی با خلق داستان‌ها و شخصیت های خود ثابت کرد که ما ایرانی ها به قیمت جان خود هم از این آب و خاک دفاع می کنیم و از رستم دستان تا رستم آذرباد (از شهدای زرتشتی دفاع مقدس استان یزد) گرچه هزاران سال فاصله است ولی رستم ها همچنان زنده هستند و نگهبان این ملک و میهن خواهند بود.

وی اظهار داشت: در دوره های مختلف برای تحریف شاهنامه تلاش شد و خواستند سوء استفاده کنند و شاهنامه را در تقابل با ایران اسلامی قرار دهند درحالیکه تقابلی نیست و فردوسی برای برقراری اعتدال بین ایران اسلامی و باستانی تلاش کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این روزها زبان فارسی حال خوشی ندارد و از اسم فرزندان گرفته تا اسامی مختلف به این زبان بی مهری می شود و ما وظیفه داریم حافظ زبان فارسی باشیم چون فردوسی برای حفظ این زبان زحمات زیادی کشید و ما باید قدردان و حافظ این زحمات باشیم.

در این مراسم اسماعیل امینی از اساتید زبان و ادبیات فارسی نیز سخنانی بیان کرد اجرای نقالی، گروه کر و تجلیل از خانواده رستم آذرباد از شهدای زرتشتی دفاع مقدس استان یزد و خانواده شهید محرابی از شهدای مدافع حرم نیز از دیگر برنامه های مراسم بود.