Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد : ترویج و نهادینه سازی فرهنگ نویسندگی و کتابخوانی  از جمله راهکارهای موثر برای توسعه پایدار اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خیری یزد باما به نقل از خبرگزاری فارس -یزد، همزمان با سالروز فرا رسیدن ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ویژه برنامه «آذر آفرین» با حضور نویسندگان، هنرمندان و مسئولان ارشد استان در کنار جوار پدر ادبیات ایران برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد، در این مراسم ساخت مقبره‌ای در شأن آذر یزدی را اقدامی ارزشمند از سوی مدیریت شهری در دوره حال حاضر دانست و اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره انسان‌های بزرگی چون آذر یزدی امری ضروری برای پاسداری از فرهنگ اصیل ایرانی است.

وی ویژه برنامه آذرآفرین را نیز از جمله اقدامات موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ نویسندگی و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: کودکان و نوجوانان باید بیش از پیش با آثار آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان آشنا شوند و انس داشته باشند.

استاندار یزد انتقال هنرمندانه آموزه‌های آذر یزدی به نسل امروز را حائز اهمیت دانست و بیان کرد:  برگزاری این چنین رویدادهایی فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر و بهتر اساتیدی چون آذر است.

فاطمی ترویج و نهادینه سازی فرهنگ نویسندگی و کتابخوانی را از جمله راهکارهای موثر برای توسعه پایدار اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: تمام عناصر مدیریتی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و نقش آفرینی کنند.

استاندار یزد بزرگداشت مهدی آذر یزدی را فرصتی برای خودباوری و تفکر آزادیخواهی دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری کتاب‌ها و نوشته‌های آذر یزدی را شاخص و کارآمد خواندند، ما نیز آثار این استاد برجسته یزدی را برای تربیت فرزندان ایران اسلامی موثر می‌دانیم.

 در پایان این مراسم از نفرات برتر خوانش قصه‌های مهدی آذر یزدی که در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد فعالیت دارند، قدردانی  شد.