Print Friendly, PDF & Email

محمدصادق کوچک‌زاده در پیامی درگذشت روح الله مفیدی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از ،روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، متن پیام به این شرح است:
«انا لله و انا الیه راجعون»
روح الله مفیدی نصرآبادی هنرمند خلاق و خوش ذوق عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، جامه بقا به تن پوشید و به دیدار معبود شتافت و با کوچ ابدی خود، دوستان و جامعه هنری استان و کشور را سوگوار کرد.
بی‌تردید فقدان این هنرمند نجیب و چیره دست عرصه‌های بازیگری، گریم، نقاشی و مجسمه‌سازی، ضایعه‌ای اندوه‌بار و جبران‌ناپذیر برای جامعه هنری استان و کشور است.
اینجانب درگذشت این چهره پیشکسوت تئاتر و سینما را به خانواده‌ محترم و داغدارش و همچنین به جامعه هنری کشور و استان یزد به ویژه به دوستان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای روح آن فقید سعید، غفران و رحمت واسعه الهی و برای فرزندان و بازماندگان محترم، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
روح‌الله مفیدی نصرآبادی هفتم مرداد ۱۳۰۸ در یزد به دنیا آمد. او در سال ۱۳۳۲ فوق دیپلم هواشناسی را از آموزشگاه سازمان هواشناسی دریافت کرد.
وی فعالیت در عرصه تئاتر را در سال ۱۳۲۷ و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۳۰ آغاز کرد.
این هنرمند یزدی دستی هم در هنر نقاشی و مجسمه‌سازی داشت اما در شروع کار به واسطه هنر گریم نامش بر سر زبان‌ها افتاد.
مفیدی همواره از گویش یزدی در ایفای نقش‌هایش بهره می‌گرفت که بر شیرینی و نمکین شدن نقش‌ها می‌افزود.
او در سریال‌های تلویزیونی «آینه عبرت»، «گل پامچال»، «هتل»، «عملیات ۱۲۵ سری اول»، «آب پریا»، «حلقه گمشده» و «همدوماد» (سیمای یزد) و همچنین فیلم‌های سینمایی «پاییزان»، «سرحد»، «شب روباه»، «یه حبه قند» و «سفر به خیر» به ایفای نقش پرداخته است.
مرحوم مفیدی در سال‌های اخیر به دلیل دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در سینما و تلویزیون فعالیتی نداشت.
وی سرانجام جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ در سن ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.