Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر نماز و نیایش یزد با اشاره به اینکه انسان در هیچ کاری نباید توقف داشته باشد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم انسان را به حرکت رو به جلو امر کرده است.

وی با بیان این مطلب که انسان سه نوع حرکت رو به جلو، رو به عقب و دورانی دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس، هر کسی در هر سطح علمی که هست، نمی‌تواند بگوید “من به حد اعلا رسیده‌ام”.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به اهمیت آموزش نماز از راه هنر تأکید کرد و گفت: بهترین راه دعوت به نماز، این است که نعمت‌های خداوند را برای مردم و فرزندانمان بگوییم تا آنها به خداوند علاقه‌مند شوند.
قرائتی با اشاره به اینکه انسان به هیچ صورتی نمی‌تواند شکر نعمت‌های خداوند را به‌صورت کامل به جا آورد، ادامه داد: نعمت‌های خداوند به‌حدی زیاد هستند که ما خیلی جزئی از آنها را متوجه می‌شویم و مابقی را حتی یک بار هم با وجود اینکه از آن استفاده می‌کنیم، متوجه نمی‌شویم.
وی گفت: تنها چیزی که می‌تواند جوانان را از فساد دور کند، نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: بسیاری از کشورها به اسم اسلام و کشور اسلامی خود را معرفی می‌کنند اما به دستورات اسلام عمل نمی‌کنند که نمونه بارز این کشورها، عربستان سعودی است.

قرائتی با تصریح بر اینکه اسم اسلام برای درست بودن کافی نیست، ادامه داد: مسئله نماز را باید جدی بگیریم و در ارتباط با نماز تحقیق بیشتری انجام دهیم.
وی با بیان این مطلب “ما نسبت به نماز کوتاهی کردیم” خاطرنشان کرد: هر فردی باید نسبت به نماز خود یک بررسی انجام دهد و ببیند آیا نماز وی نمازی هست که دارای ویژگی‌های یک نماز کامل و خوب است.

لازم به ذکر است :  مراسم اختتامیه  جشنواره استانی شعر نماز و نیایش یزد با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، مسئولین استان یزد و علاقه مندان به حوزه شعر دوشنبه 28 دیماه 94 در محل سالن برق شهید عباسپور برگزار شد و در پایان مراسم از  برگزیدگان این جشنواره تقدیر بعمل آمد.

زیر ۱۸ سال:

طاهره نوری

زهرا شایق

محمد خواجه رزم

و تقدیری محمد حسین ابویی

۱۸ تا ۴۰ سال:

فاطمه نوری

زهرا جلال زاده

فرزانه سعادتمند

فاطمه احمد زاده

بالای ۴۰ سال:

محمود عباسی عقدا

سید علی میری

مصطفی عابدی

بخش رباعی:

طوبی زارع

فائزه زرافشان

سید فضل الله طباطبایی ندوشن

بخش جانباختگان منا و نماز:

سکینه سلمانی نژاد

محمد صادق آتشی

بتول عطوفت

زهرا شمس الدینی

شعر کودک و نوجوان:

افسانه نوری

فریبا قیومی زاده

شهید فر