Print Friendly, PDF & Email

اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی و تجلیل از نفرات و آثار برگزیده ، پنجشنبه شب ۱۴۰۱/۹/۱۰ در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا-یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: ۱۱ اثر به دبیرخانه ارسال شد که نهایتا ۶ اثر در جشنواره شرکت کردند .

احسان عابدی افزود: دست تک تک هنرمندان و عوامل جشنواره و شرکت کنندگان را می بوسیم که چراغ تئاتر استان را روشن نگه داشتند اما متاسفانه زیرساخت های مناسبی برای تئاتر در استان و شهرستان ها نداریم و هم به لحاظ کمیت و کیفیت دچار آسیب هستیم که با قول های مسئولان در صدد رسیدگی به آنها هستیم و اقداماتی نیز شروع کرده ایم.

وی ادامه داد: از فرمانداران و شهرداران درخواست داریم که رسیدگی و توسعه تئاتر را در دستور کار خود قرار دهند و دست هنرمندان تئاتر را بگیرند تا شاهد رونق در این زمینه باشیم و ما تمام حمایت ها و وظایف خود را پیگیری می کنیم .

وی ادامه داد: توقع ما از هنرمندان حوزه تئاتر بیشتر از اینها است و امیدواریم که با توجه بیشتر نویسندگان و کارگردانان شاهد تولید آثار عمیق و با کیفیت باشیم و از این ابزار اثرگذار فرهنگی اجتماعی برای فرهنگ سازی در موارد مختلف و کاهش آسیب های اجتماعی قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:در حوزه آموزش نیز برنامه ریزی کرده ایم و کارهایی نیز انجام داده ایم و علی رغم فشارهای ناجوانمردانه شاهد حضور پرشور مردم و هنرمندان در این جشنواره بودیم که برای ما خوشحال کننده بود.

علی جاور دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد در این مراسم گفت: در این جشنواره ۱۱ اثر ثبت نام کردند که هشت اثر در نهایت انتخاب شد و پس از انصراف دو اثر از جشنواره به دلیل مشکلات، تعداد ۶ اثر اجرا شد.

بع گفته وی این جشنواره به دلیل همکاری بسیار خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خوبی برگزار شد و شاهد اجرای خوب این جشنواره بودیم.

در این مراسم از سید کاظم عباس زاده بافقی و امیر صاحب جلال به عنوان هنرمندان پیشکسوت حوزه تئاتر استان تجلیل و قدردانی شد.

همچنین رییس انجمن هنرهای نمایش شهرستان میبد وحید احمدی بفروئی، رئیس انجمن هنرهای نمایش شهرستان بهاباد سید صدرا رضوی نیز تجلیل شدند.

در این مراسم از نفرات و آثار برگزیده به شرح زیر تجلیل و قدردانی شد:

در بخش پوستر و برشور از پوستر امیرعباس خانی در نمایش علی گنداوی تقدیر شد و جایزه سوم این بخش به فاطمه رشیدی از نمایش بازماندگان با مرگ نفس می کشند اهدا گردید.

در بخش طراحی لباس نیز از آزاده ملاحسینی در نمایش های علی گنداوی و علیرضا کاغذگران در نمایش وقتی صدای سوت می آید سرت را بدزد اهدا شد، در بخش چهره پردازی نیز از محمد مهدی هدایتی و فایزه دهقانپور در نمایش رویای نیمه سوخته تجلیل و در بخش طراحی نور نیز از طاها دهقانی زاده در نمایش بازماندگان با مرگ نفس می کشند تجلیل شد.

همچنین هیات داوران در بخش طراح صحنه نیز از نمایش بازی بزرگ بازگشت از صادق نصیری و نمایش وقتی صدای صوت می آید سرت را بدزد از علیرضا کاغذگران تقدیر کرد همچنین تندیس جشنواره و لوح تقدیر صحنه برگزیده به نمایش بچه های خاکستری اهدا گردید.

در بخش بازیگری زن سپیده چقاقی بازیگر زن نمایش بازی بزرگ تقدیر شد و عنوان بازیگری سوم نیز به رضوان مختاری در نمایش وقتی صدای سوت می آید سرت را بدزد اهدا گردید، همچنین نگار فخار در نمایش بازماندگان با مرگ هم صدا می شوند رتبه دوم را کسب کرد و تندیس بازیگری اول زن نیز به کتایون محمدی در نمایش رویای نیمه سوخته اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد مقام سوم مشترک به محمدرضا پنابادی و سید مسعود ناظم در نمایش علی گندابی و مهرداد اخیگان در نمایش بازماندگان با مرگ نفس می کشند اهدا شد و بازیگری دوم مرد مشترکا به امیر حسین جمالی در نمایش بازماندگان با مرگ نفس می کشند و محمد مهدی بزرگ زاده در نمایش وقتی صدای صوت می آید سرت را بدزد اهدا گردید و همچنین تندیس لوح بازیگری اول مرد به بازیگر نقش حیدر در نمایش بازی بزرگ بازگشت آقای رضا زرین اهدا شد.

همچنین هیات داوران در تقدیر گروهی از گروه بازیگران نوجوان نمایش بچه های خاکستری به دلیل ارتباط صمیمی در اجرای نقش تقدیر کردند. در بخش نویسندگی نیز از نمایشنامه بازی بزرگ بازگشت به دلیل توجه خاص به مهاجرت به نویسندگی وحید آبرود تقدیر شد.

همچنین در نویسندگی مهدی صالحیار نویسنده نمایش وقتی صدای سوت می آید سرت را بدزد و پاشا بدرود نویسنده رویای نیمه سوخته بعنوان سومی انتخاب شدند . مقام دوم نویسندگی نیز به طاها دهقان زاده و مهدی درویشی به نویسندگان نمایش بازماندگان با مرگ نفس می کشند اهدا شد و تندیس و مقام اول نویسندگی نیز به کسی اهدا نگردید و هیات داوران اثری را انتخاب نکردند.

همچنین هیات داوران مقام سوم کارگردانی را به اصغر بمانی در نمایش علی گنداوی و پاشا بهبود کارگردان رویای نیمه سوخته اهدا کردند و مقام دوم کارگردانی نیز به علیرضا کاغذگران در نمایش وقتی صدای سوت می آید سرت را بدزد اهدا شد و مقام اول و تندیس جشنواره به مهدی درویشی در نمایش با مرگ نفس می کشند اهدا گردید.