مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد:
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از آمادگی این کانون برای راه اندازی ۵ کتابخانه سیار در صورت تامین می نی بوس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم یزد  ؛ سیدحسین پیغمبری در دیدار با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اقدامات بسیار گسترده و متنوعی در طول سال برای جامعه هدف خود انجام داده و می دهد اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در طول دو سال گذشته مورد توجه و استقبال بسیار خوب شهروندان یزدی قرار گرفته، بحث قصه گویی است.
وی تصریح کرد: به مناسبت چله قصه ها، تلاش داریم قصه های مربوط به تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، علما و انقلاب در یزد را در قالب یک کتاب جمع آوری و منتشر کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بر ضرورت احیای جایگاه و نقش قصه در جامعه تاکید کرد و گفت: قصه و قصه گویی نقش بسیار مهمی در تربیت کودکان دارد ولی متاسفانه الان توجه به آن کمتر شده است.
پیغمبری با بیان اینکه با شروع و گسترده شدن فعالیت های کانون در حوزه قصه گویی استقبال چشم گیر و کم نظیری از این فعالیت در استان صورت گرفته گفت: مردم علاقه بسیاری به قصه و قصه گویی دارند و مشارکت بسیار بالایی هم در این طرح انجام می دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در حوزه های مختلف انجام می شود ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت کتابخانه های سیار است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: در حال حاضر چهار مرکز سیار در این زمینه فعالیت می کند و به کودکان روستاهای با فاصله زیر ۳۰ کیلومتر ارائه خدمت می کنند.
پیغمبری خاطرنشان کرد: کتابخانه های سیار تمام کارهایی که توسط مراکز ثابت انجام می شود را برای روستاییان انجام می دهند و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آنها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در استان یزد قابلیت راه اندازی ۵ مرکز سیار دیگر را داریم که متاسفانه با مشکل در زمینه تامین می نی بوس روبرو هستیم و در صورتی که می نی بوس لازم توسط دولت یا خیرین در اختیار ما قرار گیرد، اقدام به تجهیز و تامین نیروی لازم برای فعالیت آن می کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه این کتابخانه ها برای روستاهای با فاصله حداکثر ۳۰ کیلومتر در نظر گرفته شده اند گفت: برای سایر نقاط روستایی طرح کتابخانه پستی اجرا می شود و کتب از طریق پست به دست آنها می رسد.