Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛محسن رستگاری با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، اظهار داشت: مساجد در فرهنگ و متکب انقلاب، به عنوان منشا اصلی ترویج فرهنگ دینی و اسلامی محسوب می شوند.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان یزد با اشاره به ضرورت ارتقای برنامه فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ انقلاب بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید گفت: بیان نقش موثر مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد است.
رستگاری فراهم کردن زمینه آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های در دستورکار دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان یزد دانست و بیان کرد: در استان یزد بیش از ٧۵٠ کانون فرهنگی هنری در  بیش از ٩ هزار مسجد در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از نخبگان قرآنی و علمی درکانون‌های فرهنگی مساجد به منظور ترویج فرهنگ انقلاب افزود: کم‌رنگ کردن جایگاه ارزش‌های دینی و مذهبی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید از جمله توطئه‌های نفوذ فرهنگی استکبار جهانی علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران است.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان یزد برگزاری جشنواره ” آواها و نغمه‌های آسمانی”، ” مسابقه بزرگ کتابخوانی” و اجرای طرح معنوی “١٠ شب ١٠ مسجد” را از جمله اقدامات انجام شده در دبیرخانه کانون مساجد استان یزد عنوان کرد و اظهار داشت: چهارمین جشنواره کشوری روح خدا از ١٢ بهمن تا ١۵ خرداد ماه امسال با هدف ایجاد نشاط و پویای ویژه عید انقلاب، در یزد برگزار می شود.
رستگاری تولید محتوای فرهنگی در راستای تبیین ضرورت نقش مسجد در تربیت اجتماعی جامعه را از جمله ضرورت‌های مباحث اجتماعی و اخلاقی جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد به دلیل نوع فعالیت و رسالت‌های خود، نقش مهمی در تدوین برنامه‌های آموزشی و تربیتی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نسل جدید دارند.