Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ پنجمین جلسه کارگروه استانی شبکه ملی فرهنگ سال ١٣٩۵ سازدهم مهرماه در محل دفتر معاون فرهنگی و هنری اداره کل با حضور اکثریت اعضاء برگزار گردید.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛در ابتدای این نشست آقای سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی هنری اداره کل توضیحاتی در مورد نحوه فعالیت موسسات فرهنگی دیجیتال و هدف از تاسیس آنها ارائه نمود.

در ادامه مدیر خانه دیجیتال بصیرت تفت گزارشی در مورد فعالیت ها ، دوره های آموزشی و… مرکز ارائه و مشکلات و مسایل پیش رو را مطرح نمود و با موافقت اعضاء کارگروه مقرر شد با همکاری کانون مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت نامه ای جهت ارسال به دانشگاه های شهرستان تفت تدوین شود و از آنها خواسته شود که دانشجویان رشته های مرتبط را جهت طرح کارورزی وکارآموزی به خانه فرهنگی دیجیتال شهرستان معرفی نمایند.
همچنین تصویر تفاهم نامه فی مابین شبکه ملی فرهنگ و دبیرخانه اشتغال و کار آفرینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای گروه و همچنین مدعوین ارائه شد تا جهت بهره برداری از آن به کار گیرند .
در ادامه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را در مورد موارد مطرح شده اعلام نمودند و در پایان عباسعلی سرداری رابط شبکه ملی فرهنگ ، گزارشی از مصوبات کارگروه های قبلی را ارائه و اقدامات انجام شده برای هر مصوبه را تشریح نمود و بعد از بحث و تبادل نظر بین اعضاء در خصوص موارد مختلف مربوط به موسسات فرهنگی دیجیتال پیشنهاداتی ارائه و تصمیماتی اتخاذ گردید.
در پایان با نظر اعضاء کارگروه مقرر شد بازدید از مراکز فعال، نیمه فعال و غیرفعال جهت بررسی وضعیت موجود و آسیب شناسی آنها ادامه یابد و مراکز دیجیتال غیرفعال شناسایی تا نسبت به انتقال اموال و امکانات آنها به مراکزی که آمادگی فعالیت دارند ولی بدون امکانات می باشند اقدامات لازم صورت گیرد.