Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما: آئین پاسداشت نیم قرن خدمات فرهنگی «حسین بشارت» توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد برگزار شد.

پایگاه خبری یزد باما: به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد وکتابخانه ملی استان یزد، مراسم تجلیل از حسین بشارت، نویسنده یزدی و از خیرین حوزه کتاب،  باحضور جمعی از محققین و نویسندگان یزدی و دوستداران ایشان در کتابسرای ملک برگزار شد.
در این مراسم که در شامگاه پنج شنبه چهارم آذرماه 95 برگزار گردید«حسین مسرت» با اشاره به تحصیلات و سفر«حسین بشارت» به تهران و فعالیت های بازرگانی ایشان گفت: شاید برخی از اهالی کتاب استاد بشارت را نشناسند، امّا در میان بزرگان و بازرگانان یزد، مردی سرشناس است، چون او فردی کم سخن و پر تلاش بودو کمتر به فکر نشان دادن خود بود.
مسرت همچنین خدمات این مرد کتاب دوست را بر شمرد و افزود: ایشان به سفارش مرحوم ایرج افشار «گنجینۀ حسین بشارت برای پژوهش در فرهنگ و تاریخ یزد» را برای چاپ کتاب‎‎های با موضوع یزد و یزدی ها تاسیس کرد و تاکنون 18 عنوان کتاب چاپ شده است.
این پژوهشگر فرهنگ عامه همچنین از ساخت تالار کتاب‎‎های خطّی کتابخانۀ وزیری در سال47 شمسی خبر داد و افزود: استاد بشارت علاوه بر ساخت مجموعه نسبت به اهدا کتاب های خود به کتابخانۀ وزیری در سال 76 اقدام کرده است.
در این مراسم که آقایان ملک ثابت، رافی، انتظاری و پویا نیز به ایراد سخن و بیان خصوصیات حسین بشارت و خدمات ایشان پرداختند، به پاس قدردانی از زحمات ایشان، لوح تقدیر و هدیه معنوی از طرف مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان به استاد حسین بشارت تقدیم شد.
گفتنی است از حسین بشارت بالغ بر 300 دقیقه مصاحبه درآرشیو تاریخ شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نگهداری می شود. که بخشی از این مصاحبه ها در کتابی تحت عنوان سفرها و سخن ها چاپ شده است.