Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛سید خلف حوتی نژاد طی نشستی در این اداره کل؛جشنواره شعر نماز،جشنواره شعر طنز،جشنواره شعر با گویش محلی و جشنواره شعر روستا را از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حوزه شعر و ادبیات اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره شعر و قصه با گویش اردکانی در اردکان برگزار می گردد،افزود:به منظور پاسداشت آداب و سنن و فرهنگ اردکانی دومین جشنواره شعر و قصه گویی با گویش محلی دراردکان برگزار می شود.
به گفته وی،موضوع جشنواره شعر و قصه با گویش اردکانی آداب و رسوم و فرهنگ مردم اردکان ، معرفی اردکان ، مفاخر و رجال و…است.حوتی نژادهمچنین از برگزاری جشنواره شعر نماز و نیایش در این استان خبر دادو اظهارداشت: این جشنواره با گستره استانی امسال برگزار می‌شود.
به گفته وی، آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حال داوری است که نتایج آن به زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.وی در همین حال عنوان کرد که کتاب آثار برگزیده جشنواره شعر نماز و نیایش چاپ و منتشر می‌شود.معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره شعر با همکاری ستاد اقامه نماز و برخی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.
حوتی نژاد در ادامه از برگزاری جشنواره استانی” شعر طنز جوان” خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان ١۴بهمن ماه برگزار می شود.
وی اظهار داشت:قالب های شعرهای ارسالی آزاد است وشاعران می توانند حداکثر٣قطعه شعر در قالب های کلاسیک (قصیده،غزل،رباعی و…)و قالب های نو (نیمایی،سپید و…)به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.
وی گفت : این جشنواره در شهرستان مهریز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از دستگاههای فرهنگی این شهرستان برگزار می شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود:تا پایان سال کنگره کشوری شعر روستا نیز برگزار خواهد شد.وی گفت: این کنگره در اسفندماه سال جاری با حضور شاعران برجسته کشوری به میزبانی شهرستان خاتم برپا می شود