Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مستند «هفت سین مقدس» به نویسندگی و کارگردانی اصغر عباسی هنرمند ابرکوهی در بخش حرفه ای «ققنوس» سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور به نمایش در می آید.
این فیلم درباره هفت خانواده شهید است که پدر و مادر شهدا در شب عید نوروز در حال تهیه اقلام سفره هفت سین، خاطراتی را از علاقه مندی فرزند شهیدشان به این اقلام بیان می کنند. از این تعداد، یک خانواده سه شهید و سه خانواده دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
تصویربرداری و تدوین این فیلم را اصغر عباسی انجام داده و احمد صراف یزد هم به عنوان مشاور کارگردان و نویسنده گفتار متن با وی همکاری داشته است. دستیار تولید: سعید قمری، دستیار صدا و تصویر: محمد مصدق و منشی صحنه: سمانه اکبر زاده دیگر عوامل این فیلم هستند.
این فیلم به تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد و با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابرکوه در سال 93 تولید و اسفندماه همان سال از شبکه تابان پخش شده است.
این مستند مهرماه امسال نیز به بخش مسابقه چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج (سکانس بیداری) راه یافته بود.
اصغر عباسی سال های 90 و 92 نیز به ترتیب با فیلم های «بهار در بهشت» و «در جستجوی عطر شکوفه های سیب» در جشنواره ملی سرزمین نور حضور داشت که با هر دو فیلم حائز رتبه چهارم شده بود.
سیزدهمین جشنواره ملی «سرزمین نور» با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت‌ در دو سطح مردمی با عنوان «کاروان» و حرفه‌ای با عنوان «ققنوس» در بخش‌های عکس، فیلم، فیلم‌نامه، نمایشنامه‌نویسی، شعر، داستان و انیمیشن با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس از 20 اسفندماه همزمان با روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می‌شود.