Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد با ما ؛ به نقل از فرهنگده  کارگردان نمایش« کی گفت آری ، کی گفت نه »  گفت : نمایش « کی گفت آری ، کی گفت نه » حاصل کلاس ها و دوره های آموزشی تئاتر در بندر جاسک می باشد که منتهی به تولید یک اثر نمایشی شد.

مهران محمود زاده اظهار کرد : نمردم هرمزگان و منطقه جاسک به خصوص شرق این بندر ، در گذشته پایبندی به آداب و باورهای خود شهره بودند که امروزه بسیاری از آن آداب در گذرزمان از یاد رفته اند هرچند از جایگاه اجتماعی با ارزشی برخوردار بوده اند و پاره ای دیگر نیز بر اساس باورهای غلط و خرافات شکل گرفته اند که امروزه جز در نقاط دور از دسترس اعتباری ندارند.

وی به این آداب و رسوم اشاره کرد  وتصریح کرد : «جن طلاق یا زن طلاق » ، «میار » ، «قول و عهد »، «قسم و چال »، «رشکی »، از جمله این آیین ها ، مناسک و باورها می باشد که سعی شده است در این نمایش به معایب و محاسن پرداخته شود.

کارگردان مطرح نمایش هرمزگان اضافه کرد : در این نمایش ، اصغر سعیدی، بنفشه نمایشی، فاطمه شیهی زاده ، سکینه یدک ، یاسر حیدری نژاد، احسان ایمانی ، لطیف ساری ، علی بلوچ، محمد امین خادمی و عارفه فکری نقش آفرینی می کنند .

لازم به ذکر است : نمایش  « کی گفت آری ، کی گفت نه » در ادامه حضور در بخش استانی جشنواره تئاتر فجر، 25 دی‌ماه ۹۴ دو اجرا در یزد  خواهد داشت.