Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از سایت خبری تئاتر ؛نمایش «رابینسون و کروزو»علیرضا کوشک جلالی  کارگردان نمایش  در این باره گفت: نمایشنامه «رابینسون و کروزو» نوشته مینا اینتونا و دیاکومور راویچی را از زبان ایتالیایی ترجمه کرده‌ام .

او افزود: این نمایشنامه در واقع از داستان معروف رابینسون کروزوئه الهام گرفته شده با این تفاوت که در اینجا دو شخصیت حضور دارند «روبینسون و کروزو» که داستان درباره پیش داوری آدم هاست. روبینسون و کروزو دو سرباز هستند که در جزیره‌ای گیر افتاده‌اند و به عنوان دو دشمن سعی در نابود کردن یکدیگر دارند؛ اما در نهایت رابطه ای دوستانه بین آنها شکل می‌گیرد. در کل نمایشنامه مفهومی در ارتباط با جنگ و صلح دارد.

کوشک جلالی با شناخت دقیقی که از پدیده «پرفورمنس» و مکاتب بازیگری چون بیومکانیک، گروتفسکی و یوجینیو باربا دارد، توانسته است خلا ارتباط زبانی را با خلاقیت بازیگرانش و استفاده بجا و منطقی از ظرفیت های حرکتی و بدنی ایشان جبران کرده و ارتباطی به مراتب پیچیده تر و عمیق تر بین بازیگرانش را با زیبایی تمام به نمایش بگذارد

لازم به ذکر است : نمایش  «رابینسون و کروزو» در ادامه حضور در بخش استانی جشنواره تئاتر فجر،۲7  دی‌ماه ۹۴ دو اجرا در یزد  خواهد داشت.