Print Friendly, PDF & Email

نخستین رویداد رسانه ای” جام امید” چهارم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور فعالان رسانه ای استان یزد در مجتمع امام علی (ع) برگزار شد و  طی مراسمی در محل بسیج اقشار  از برگزیدگان این رویداد  قدردانی به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما ؛ تمام مراحل رویداد رسانه‌ای جام امید از  تولید محتوا، ارزیابی و اختتامیه ظرف مدت ۲۴ ساعت در سه محور اصلی «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امید» برگزار شد، حجم و تعداد انتشار،‌ کیفیت محتوای اثر،‌ تعداد بازدید،‌ تعداد اشتراک گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکس العمل مخاطب، شاخص‌های تعیین شده برای ارزیابی این رویداد بود.

شرکت کنندگان در این جشنواره آثار خود را در قالب‌های ایده‌پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیق، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی تولید و منتشر کردند.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان یزد که در مراسم تجلیل از برگزیدگان این رویداد  روز یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ حضور داشت در بخشی از سخنان خود بیان داشت :رسانه های جریان انقلابی باید با رسانه جریان غرب گرا تفاوت داشته باشد ، در غرب باشعار واقعیت گرایی، بخشی از واقعیت را منتشر می کنند و بقیه مطالب را آنگونه که سیاست استعماری خودشان نیازدارد، بازگو و به مخاطب منتقل می کنند.

وی ادامه داد: اما رسانه جریان انقلاب علاوه بر واقعیت گرایی باید حقیقت گرایی را نیز داشته باشد و خبرنگار در ایران اسلامی یک پژوهشگر واقعی است که لایه های فکری و ذهنی مخاطب خود را برای کنکاش در حقیقت جلب می کند .

مسئول بسیج رسانه استان یزد نیز در این مراسم گفت : استقبال بسیار خوبی از طرف رسانه ها صورت گرفت و آثار متعددی نیز در راستای امید آفرینی تولید شد و هدف این است که فعالیت ها ثمر بخش و نتیجه بخش باشد .

علی محمد پارساییان اظهار داشت : باید نگاه دینی به هر نوع فعالیت داشته باشیم و در این صورت کارها ماندگار است، همچنین رسانه ها پیشگامان عرصه مقابله با دشمن هستند و اکنون که دشمنان سعی دارند تا مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند و توانمندی های کشور را نادیده بگیرند، رسانه ها باید بیش از پیش در راستای امید آفرینی تلاش کنند.

در پایان این مراسم با قرائت بیانیه هیات داوران که  دو تن از اساتید رسانه و ارتباطات  « حمید رضا عمادی» و « امیر ترقی نژاد» آن را بر عهده داشتند از برترین های اولین رویداد رسانه ای جام امید تقدیر شد .

گزارش خبری 

۱- نیره شفیعی پور از خبرگزاری مهر – رتبه اول

۲- کبری دانشی از خبرگزاری ایرنا – رتبه دوم مشترک

۳- امیر رضا زاده از خبرگزاری فارس – رتبه دوم مشترک

۴- زهرا مقیمی از پایگاه خبری یزد رسا – رتبه سوم

تیتر 

۱- کبری دانشی از پایگاه خبری بامداد یزد رتبه اول

۲-زهرا مقیمی از پایگاه خبری یزد رسا – رتبه دوم

۳- مهران پور از پایگاه خبری رویداد ایساتیس – رتبه سوم

گزارش (عکس ) 

۱- مسعود زارع از خبزگزاری ایسنا – رتبه دوم

۲- جمید رضا احسانی فر از خبزگزاری فارس – رتبه سوم

خبر 

۱- سکینه میرطاهری از خبرگزاری صدا و سیما – رتبه اول

۲-حمید رضا دهقان – خبرگزاری ایسنا – رتبه دوم

۳- سید ضیا میر رحیمی – خبرگزاری شبستان – رتبه سوم

گزارش ویدیویی 

۱- مسعود میرجلیلی – خبرگزاری ایرنا – رتبه دوم

۲- زهرا برادران زاده – خبرگزاری فارس – رتبه سوم

هیات داوران در بخش یادداشت  و مقاله هیچکدام از آثار ارسالی را مطابق با اسانداردهای لازم در این زمینه تشخیص نداد