درخشش فیلمساز یزدی
Print Friendly, PDF & Email

فیلم «جاده بی‌انتها» ساخته سیدمهدی مرعشی فیلمساز یزدی به دوازدهمین دوره جوایز انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا) راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سیدمهدی مرعشی فیلمساز یزدی که با «جاده بی‌انتها» به دوازدهمین دوره جوایز انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا) راه یافته درباره تازه‌ترین اثرش گفت: فیلم داستانی «جاده بی‌انتها» با موضوع اجتماعی به مدت ۲۰ دقیقه در سال ۱۴۰۰ تولید شده است.
وی افزود: این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که مأموریت دارد آخرین مقنی منطقه را پیدا کند تا محل زندگی‌شان را از بی‌آبی نجات دهد. او در این مسیر، ناخواسته با دختر بچه کوچکی همسفر می‌شود و گذر آنها از بیابان‌های گرم و مرگبار سرآغاز ماجرهایی است.
مرعشی با اشاره به اقلیم گرم و خشک استان یزد خاطرنشان کرد: این فیلم با تکیه بر بنیان‌های فرهنگ غنی کویرنشینان، می‌خواهد نشان دهد که چگونه مردم این دیار با توکل به خدا، اراده، عشق و امید توانسته‌اند بر مشکلات کم‌آبی و طبیعت خشن کویر غلبه کنند.
کارگردان فیلم «جاده بی‌انتها» با بیان اینکه این اثر سال آینده در جشنواره‌های جهانی نیز حضور خواهد داشت، افزود: این فیلم پیش از این در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که ۲۷ مهر برگزار شد به نمایش درآمد.
مرعشی با اشاره به راه‌یابی این اثر به دوازدهمین دوره جوایز انجمن فیلم کوتاه ایران اظهار داشت: دوازدهمین دوره جوایز(ایسفا) بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سیدعلیرضا کاظمی تهیه کننده این فیلم و آیدا مرعشی نویسنده آن است، گفت: پیام احمدی‌نیا و ضحی کاظمی در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.
به گفته وی دیگر عوامل فیلم عبارتند از؛ مدیر تولید: مهدی قانع، مدیر فیلمبرداری: رامین راستجو ، صدابردار: مجتبی زارع، صداگذار و طراحی صدا: حمید دهقان، تدوین: سعید سلمان‌روغنی و ابراهیم سعیدی، طراح صحنه: ابوالفضل سلیمی دربرزی، طراح لباس: بهناز زحمتکش، عکاس: بیتا سلیمی و دستیار کارگردان : هادی رحیم‌دل.
سیدمهدی مرعشی از فیلمسازان حوزه هنری یزد است که تاکنون چندین فیلم به تهیه کنندگی حوزه هنری استان تولید کرده و اکنون در حال نگارش فیلمنامه‌ای برای این نهاد است.