وزیر ارشاد :
Print Friendly, PDF & Email

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علمی عمل کردن در فعالیتها را از رویکردهای مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریانهای علمی هستند.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛سیدعباس صالحی روز شنبه در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از کانونهای فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار داشت: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: یک نگاه علمی کمک می کند که موقعیت فعلی را بهتر بشناسیم و با آینده نگری و آینده نگاری، فعالیت ها را به پیش ببریم.

وزیر ارشاد ادامه داد: اینکه کتابخانه از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل شود از دیگر رویکردهای ماست که با این نگاه اتفاقات مهمی هم در برنامه کتابخانه ها و هم معماری کتابخانه ها اتفاق افتاده است.

صالحی یادآور شد: در برنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه حدود ۳۰۰ هزار برنامه با همین نگاه اجرا شده و شاید بیش از ۴ میلیون نفر در این باشگاه اجتماعی کتابخانه ای حضور داشتند.

وی گفت: در کنار باشگاه حقیقی، باشگاه مجازی نیز فرصت جدیدی بوده که امسال در شرایط کرونا فرصت جدی تری برای فعالیت پیدا کرده است.

وزیر ارشاد یادآور شد: تلاش ما این است که کتابخانه را به یک محیط اجتماعی و یک فضای اجتماعی سازی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به کودک و نوجوان در کتابخانه ها نیز بسیار حائز اهمیت است گفت:در این راستا جریان بخش کتاب کودک و نوجوان توسعه یافته و بیش از یک میلیون نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه ها داریم.

کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال انتظار امروز در شهر یزد اقتتاح شد.