Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛ به گزارش  اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛روز یکشنبه 8 آذرماه دومین نشست شورای عالی ورزش استان در سال جاری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش و رئیس شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل حوزه استاندار، مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای شورای عالی ورزش استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

محمد علی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن اظهار خرسندی از اینکه استان یزد میزبان «اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه 3 دقیقه با ورزش» است، گفت : استان یزد یک استان فرهنگی با شاخص‌های بالای فرهنگی است و عنوان‌های برگزیده 22 سال برتری دانش آموزان در رقابت علمی کنکور سراسری، شاخص بالای حوزه دانشجویی و دانشگاهی، نرخ بالای باسوادی و نرخ پائین بیکاری ازجمله مواردی است که این استان را در حوزه شاخص‌های فرهنگی ممتاز می‌نماید.
طالبی در سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف استان در برگزاری موفق «جشنواره ملی فیلم کوتاه 3 دقیقه با ورزش» این امکان فراهم شود که استان یزد در اجرای سایر برنامه‌های ملی در حوزه مسائل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همکاری و مشارکت شایسته‌ای داشته باشد.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش و رئیس شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان در این نشست شهر یزد را یک شهر تاریخی و فرهنگی که با علم و عبادت مأنوس است دانست و گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه 3 دقیقه با ورزش توسط استان یزد می‌تواند گام مهمی در فرهنگ‌سازی و نهادینه نمودن ورزش در جامعه باشد.
«سید عبدالحمید احمدی» تصریح کرد: ترویج ورزش همگانی و قهرمانی یک وظیفه و حرکت ملی است و شایسته است در کنار توسعه ورزش قهرمانی، ورزش اصیل و پهلوانی نیز در جامعه گسترش یابد.
«مازیار ناظمی»رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند دریچه جدیدی را به سمت ورزش کشور بازنماید و بستری فراهم شود تا از فکرهای جدید و ایده‌های نو هنرمندان خلاق برای ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم استفاده نماییم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این جلسه یادآور شد: ابزار هنر یکی از راه‌های مؤثر فرهنگ‌سازی و ترویج ورزش در جامعه است.
«مجید جوادیان زاده» ادامه داد: برگزاری این جشنواره می‌تواند نگاه هنرمندان و ورزشکاران را به سایر استان‌ها معطوف نماید و زمینه‌ای فراهم شود تا سینمای تأثیرگذار و مؤلف نیز در سایر مناطق کشور امکان دیده شدن داشته باشد.
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر «اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه 3 دقیقه با ورزش» رونمایی گردید.

9933300487531 Shslalivarzses 18 Shslalivarzses 8 Shslalivarzses 11