Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ در این  دیدار که در محل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بابیان اینکه همه مجموعه های فرهنگی از ساحت فرهنگ رضوی انرژی می گیرند، گفت: همه ما که در عرصه فرهنگ رضوی فعالیت داریم با استمداد از امام رضا(ع) و با بهره گیری از برکات ومعنویت این فضا در این عرصه فعالیت می کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه ۴ استان خراسان رضوی،فارس،قم و یزد متولیان اصلی جشنواره امام رضا(ع) در آغاز راه بودند، ادامه داد: سه استان اول میزبان امام رضا(ع) و خواهر و برادر آن حضرت بودند و یزد هم بدلیل آنکه بیشترین قدمگاههای امام رضا(ع) در این استان است یکی از بانیان اصلی جشنواره بود.
دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خواستار توجه جدی به قدمگاههای امام رضا(ع) در استان یزد شد و گفت: امید است با برنامه ریزی درایام دهه کرامت برنامه های مناسبی در این قدمگاهها برگزارشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این نشست با تحسین فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ،گفت: وقتی چند سال پیش جشنواره امام رضا(ع) در مشهد کلید خورد کسی گمان نمی کرد این جشنواره به این حد از رشد و ارتقا دست یابد و به یکی از بزرگ ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور تبدیل شود.
علی غیاثی ندوشن ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره فیلم رضوی در یزد،افزود: به دنبال آن هستیم در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) جشنواره فیلم رضوی در همه شهرستان های استان برگزار شود.

در ادامه این نشست زهرا سروآزاد معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در سخنانی گفت: دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی در یزد هرساله فیلم های کوتاه رضوی بسیاری ر دریافت می کند که سطح کیفی این فیلم ها مناسب است و اگر دبیرخانه این آثار را در اختیار ما قرار دهد ما میتوانیم دربسته های فرهنگی که برای خارج از کشور ارسال می کنیم این آثار را قرار دهیم.
وی همچنین خواستار همکاری دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی با رسانه ملی در راستای تولید برنامه از این جشنواره شد.

حجت الاسلام سیدی معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) هم در این نشست، گزارشی از ارزیابی و عملکرد جشنواره فیلم رضوی از منظر ناظران مقیم،ناظران تخصصی و مخاطبان این جشنواره ارائه کرد.

ماهرخ نادری مسئول امور استانهای بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در این نشست در گزارشی خواستار همکاری و تعامل بیشتر دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی با معاونت سینمایی وزارت ارشاد و انجمن فیلم سازان جوان و سایر نهادهای مرتبط با این جشنواره شد.
همچنین در این دیدار چند تن از مدیران ارشاد شهرستان های استان یزد که مدیرکل ارشاد این استان را همراهی می کردند به ارائه دیدگاهی خود پرداختند.

یادآوری می شود؛ استان یزد در دوره چهاردهم جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، هم چنان میزبان جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی است