Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛ اردیبهشت‌ماه سال 95 شاهد برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه با همکاری بنیاد سینمایی فارابی با موضوع سه دقیقه با ورزش در استان یزد خواهیم بود.

ناصر باکیده  در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری یزد باما اعلام کرد: اکران منتخبی از فیلم‌های کوتاه  تولیدشده در سطح دنیا با موضوع ورزش از برنامه‌های  نمایشی است که در طول جشنواره و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی انجام خواهد شد.

مدیر امور جشنواره‌ها در بنیاد فارابی  به اکران آثار سینمایی بلند مرتبط با ورزش در طول برگزاری این جشنواره اشاره کرد که به دلیل لزوم هماهنگی‌های لازم با  صاحبان آثار  از ذکر اسامی آن‌ها خودداری نمود.

عضو شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه  «سه دقیقه با ورزش»  حضور فعال و یکدست مسئولین  جشنواره را در برپایی برنامه‌های آن، از اهم موضوعات برشمرد و اعلام کرد که در این راستا همراهی و همدلی مابین نهادهای ذی‌ربط و مسئولین اجرایی جشنواره می‌تواند در برگزاری هر چه‌بهتر این جشنواره مثمر ثمر واقع شود.

وی ضمن اشاره به شکل‌گیری المپیاد فیلم‌سازان نوجوان کشور در سال گذشته  به ابتکار بنیاد سینمایی فارابی و استقبال چشمگیر نوجوانان از این المپیاد گفت: طی این برآیند بالغ‌بر 1000 نفر از نوجوانان کشور در رده سنی 12  سال، خواستار حضور در این المپیاد بودند که از این میان بالغ‌بر 450 عنوان  فیلم  کوتاه تولید و  ارسال کردند که از میان آن‌ها تعدادی آثار شاخص و درخور توجه  برگزیده شد و قرار است  آثاری که به‌نوعی با مقوله ورزش هماهنگ و مرتبط است در بخش ویژه جشنواره ملی فیلم کوتاه «سه دقیقه با ورزش» اکران و  داوری شود.

وی در خاتمه برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی فیلم‌سازی را از دیگر برنامه‌های جنبی  جشنواره ملی فیلم کوتاه «سه دقیقه با ورزش» برشمرد که در ایام برگزاری جشنواره با حضور اساتید و اندیشمندان در تمام طیف‌های فیلم‌سازی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند.

تنظیم گفتگو: زهرا جوانمردی