Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب گفت: مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب (جشنواره استانی یزد)تمدید شد.

پایگاه خبری یزدباما:علی غیاثی ندوشن با بیان این خبرافزود: هنرمندان فیلم ساز یزدی می توانند آثار خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ١۶ آذرماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی تفت بلوار شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت ارسال نمایند.
وی ادامه داد :این جشنواره با هدف حمایت از فیلم سازان یزدی و به تصویر کشیدن پتانسیل های و ظرفیت های استان یزد در قالب فیلم های کوتاه مستند و داستانی برگزار می شود.
غیاثی ندوشن افزود :اولین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب به صورت سراسری و در سال ١٣٨٣ برگزار شد و دومین جشنواره بصورت استانی ویژه فیلم سازان یزدی است.

لازم به ذکر است : این جشنواره باهدف حمایت از فیلمسازان یزدی و شناسایی پتانسیل و ظرفیت های استان یزد در قالب ارایه فیلم کوتاه در دوبخش اصلی شامل؛ مسابقه فیلم های کوتاه داستانی و مسابقه فیلم های کوتاه مستند و همچنین بخش جنبی شامل؛کارگاههای آموزشی و تخصصی فیلم کوتاه ، جلسات نقد و بررسی آثارو بخش ویژه فیلمسازان تفتی برگزارخواهد شد.

موضوع  جشنواره : کلیه فیلم های تولید شده توسط فیلم سازان یزدی از سال ٨۵ تا سال ٩۵  ودر محدوده جغرایایی استان یزداست و فیلم های کوتاه مستند وداستانی برای شرکت دراین جشنواره می تواند با موضوعاتی از قبیل؛ایثار و شهادت،آیین ها ومراسم های دینی و مذهبی،اقتصاد مقاومتی و صنعت،فرهنگ عامه و آداب و رسوم،آثار و مفاخرفرهنگی یزد،میراث فرهنگی و صنایع دستی ،بازیهای بومی محلی،آثار تاریخی یزد،خانواده و سبک زندگی،کار و تلاش وآب و کویرو…ارایه  شود.

از برگزیدگان جشنواره با اهدای تندیس و دیپلم افتخار وجایزه نقدی  طی مراسمی تجلیل بعمل خواهد آمد