Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ شامگاه پنج شنبه هشتم مهر ماه 95 آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد با حضور مدیران و مسئولین و هنرمندان و هنر دوستان حوزه تئاتر در سالن پلاتوی تالار هنر برگزار شد.

پایگاه خبری یزد باما ؛ حمید رضا عمادی ، در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی یزدکه با حضور طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، محمدی مشاور فرهنگی و دهقان مشاور هنری استاندار ، کوچک زاده ریس حوزه هنری ،عظیمی زاده شهردارو جمعی از هنرمندان وعلاقه مندان تئاتر  همراه بود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:امیدواریم با اتمام و راه اندازی پروژه های نیمه تمام مراکز و مجتمع فرهنگی که با اعتبار سفرریاست جمهوری تامین اعتبار شده مشکلات این حوزه حل شود

علی غیاثی ندوشن افزود: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت ٢٣میلیارد تومان برای ۴ پروژه عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان یزد ، تالار مرکزی یزد،فازدو مجتمع امام علی(ع)یزد،فازدومجتمع فرهنگی بافق و مجتمع فرهنگی مروست اعلام کرد.
غیاثی ندوشنه همچنین  به کمک شهرداری یزد  اشاره کرد و گفت:با صحبت انجام شده با شهرداری یزد  مبنی بر نیاز و ایجاد سه پلاتو در سطح یزد و قول های مساعدی که داده شده  به زودی شاهد افتتاح اولین آن در  پارک هفتم تیر خواهیم بود .

وی همچنین هفته تئاتر ، فصل تئاتر با رویکرد آموزش در تمامی شهرستانها و تئاتر فجر را از برنامه های حوزه تئاتر در یکسال گذشته دانست و خواستار ادامه  مساله آموزش به عنوان یک ضرورت شد.

بعد از سخنرانی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد  محمود دهقان هراتی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد گزارشی از یکسال گذشته انجمن نمایش و همچنین پیرامون جشنواره بیست و پنجم سخنانی ایراد کرد

محمود دهقان هراتی گفت از جمله شرط لازم برای حضور در جشنواره اجرای عموم بود در این دوره که مورد تاکید بود

وی افزود : با اعلام فراخوان 15 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نهایتا 5 اثر برای مسابقه و 3 اثر برای بخش جنبی انتخاب شد

دهقان هراتی خواستار تشکیل شورای عمومی تئاتر متشکل از مدیران عالی استان شد تا تئاتر برای مدیران ملموس تر باشد.

مهدی نژاد از پیشکسوتان تئاتر استان یزد از شهردار یزد که در جلسه حضور داشت خواست تا با نگاه ویژه ای به هنرمندان تئاتر نگاه کنند و با وجود فضاهای  تبلیغاتی زیادی که در اختیار شهرداری هست حداقل 5 نقطه را به تبلیغات تئاتر اختصاص دهند.

شهردار یزد عظیمی زاده که در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی یزد حضور داشت در صحبتهای خود به درخواست مهدی نژاد پیرامون اختصاص 5 جایگاه ویژه برای تبلیغات تئاتر در سطح شهر یزد پاسخ مثبت گفت همچنین مبلغ ده میلیون تومان از هزینه های برگزاری جشنواره را تقبل کرد و قول مساعد دادند تلاش خود را در اجرایی نمودن ساخت پلاتوهای نمایش در سطح شهر یزد انجام دهند.

ساوش طهمورث بازیگر هفتاد ساله سینما ،تئاتر ،تلویزیون که به گفته خودش حس و حال یک آدم بیست و پنج ساله را دارد در صحبتهای خود به پیوند هنر و معنویت پرداخت و اظهار امیدواری کرد که با مساعدت مسئولین و پیگیری هنرمندان فضاهای مناسبی برای تئاتر در یزد ایجاد شود.

در انتهای این مراسم به برگزیدگان جشنواره و هم چنین به همه گروه هایی که به دبیرخانه جشنواره کار خود را ارسال کرده بودند لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.