Print Friendly, PDF & Email

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهرماه) از تدارک ۴۲ ویژه ‌برنامه در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در نقاط مختلف استان اجرا می شود .

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛عالیه قوامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با شعار امسال هفته ملی کودک را «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» بیان کرد و افزود: ویژه ‌برنامه‌های این هفته در استان یزد از چهاردهم مهرماه با برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار و دست سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری آغاز می شود.
وی برگزاری نشست با خیران کانون‌ساز و کانون‌یار، برپایی کارگاه بازی‌های خلاق، ویژه برنامه پرواز بادبادک ها در پارک کوهستان یزد، رونمایی از نماد صلح با همکاری خانه صلح ایران و آغاز فستیوال فیلم‌ها و انیمیشن‌های کانون در مراکز سطح استان از دیگر برنامه های هفته کودک در استان برشمرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: دیدار اعضای کانون پرورش فکری با مسئولان ارشد استان، نمایش فیلم توسط کتابخانه‌های سیار در روستاهای استان، آغاز بکار تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری استان یزد برای اجرای ویژه برنامه های خاص و نمایش‌های کانون برای کودکان مناطق محروم و روستایی از دیگر برنامه های این هفته است.
قوامی همچنین از برگزاری برنامه قلعه مکتب مروست خبرداد و اظهار داشت: تعدادی از کودکان دیروز که مفاخر امروز و غیرساکن در شهرستان تازه تاسیس مروست هستند، به دعوت کانون و در قالب این ویژه برنامه طی مدت سه روز تجارب خود را با کودکان زادگاهشان به اشتراک خواهند گذاشت.
وی از آغاز مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی از ۲۵ مهرماه به مدت سه روز در یزد خبر داد و گفت: این مرحله از رقابت‌ها با حضور برترین قصه گویان استان در مجتمع فرهنگی هنری کانون برگزار و برگزیدگان به مرحله منطقه ای معرفی می شوند.
قوامی با بیان اینکه به جز شهرستان اشکذر، تمامی شهرستان های استان یزد دارای مرکز فرهنگی و هنری کانون هستند، ادامه داد: زمین این مرکز ۱۲ سال پیش توسط یکی از خیران شهرستان اشکذر به کانون اهدا شده و کلنگ احداث آن نیز در همان سال به زمین زده شد و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما این پروژه همچنان نیمه کاره باقی مانده و تکمیل این ساختمان به چهار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار می توان به افتتاح این مرکز در دهه فجر امسال امیدوار بود.
وی تعداد مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهر یزد را پنج مرکز اعلام کرد و اظهار داشت: نیاز به ایجاد چهار مرکز دیگر در برخی مناطق وجود دارد که با ایجاد این مراکز می توان پاسخگوی نیاز کودکان و نوجوانان باشیم.
هم اکنون ۱۸ مرکز ثابت، چهار کتابخانه سیار، یک کتابخانه پستی و پیک امید و یک مرکز فراگیر ویژه کودکان خاص زیرپوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان یزد به قشر کودک استان خدمات فرهنگی ارائه می دهند.