Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: برای توسعه فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و جوانان برخی فضاهای کتابخانه های عمومی  با همکاری سایر مجموعه‌ها می تواند به محل حضور( پاتوق) افراد برای تولید کارهای فرهنگی هنری تبدیل شود

پایگاه خبری یزد باما ؛به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛ «رقیه دوست فاطمی‌ها»  روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مهریز افزود: حضور فرهنگیان و هنرمندان در کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی کتابخوانی اقشار مختلف دارد.

وی با بیان اینکه انجمن کتابخانه های مهریز در ۲ سال گذشته به عنوان انجمن برتر ملی و استانی انتخاب  شد که نشان از کیفیت و اثربخشی تصمیم‌ مسئولان آن دارد، ادامه داد:  اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌ها جزو برنامه مهم این مجموعه در سطح کلان است .

کتاب بهترین سخنگو ،رفیق و همنشین برای انسان است 

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز  گفت: به فرموده  امیرالمؤمنین (ع)، کتاب بهترین سخنگو، رفیق و همنشین برای انسان است و باید فرهنگ مطالعه افزایش یابد .

وی  تصریح کرد: به دلایل مختلف یکی از رایج‌ترین اتلاف وقت افراد حضور بیش از حد در فضای مجازی است باعث می‌شود فرصت مطالعه را از دست بدهیم.

امام جمعه مهریز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب که اهل مطالعه هستند همواره تأکید دارند، هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند بنابراین با وجود رشد فزاینده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شرایط کنونی همچنان کتاب جایگاه اصلی و مهم خود را دارد و باید این جایگاه تقویت شود.

اسلامی دینی است که بر دانش ، بینش و رد جهالت بنا شد 

رضا زارع‌زاده مهریزی فرماندار مهریز هم با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر خواندن و یادگیری گفت: اسلام دینی است که بر دانش، بینش و رد جهالت بنا شد و راهکار رسیدن به توانایی، طی کردن مرحله دانایی است و یکی از راه‌های رسیدن به دانایی و افزایش دانش و بینش، کتابخوانی و رجوع به منابع مکتوب است.

اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی، رونمایی از کتاب «حمید و سخنگو» نوشته محمد مروج از نویسندگان منطقه و اجرای نمایشنامه‌خوانی و شعرخوانی یکی از شاعران مهریز از دیگر برنامه‌های آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بود.

در حاشیه برگزاری این مراسم همچنین کارگاه آموزشی تصویرسازی کتاب کودک ویژه کتابداران مهریز با تدریس محمدرضا غنیمت از استادان هنری شهرستان برگزار شد.

 بیست و نهمین دوره هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از ۲۲ آبان‌ماه جاری آغاز می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد که ۱۲ باب کتابخانه عمومی دارد.

یزد با ۱۱۱ باب کتابخانه عمومی شامل ۹۶ کتابخانه نهادی روستایی و شهری و ۱۵ باب کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد و در کتابخانه‌های عمومی استان با حدود ۱۰۸ هزار نفر عضو، افزون بر ۲ میلیون نسخه کتاب موجود است.