Print Friendly, PDF & Email


به گزارش پایگاه خبری یزد بامابه نقل از ایرنا، با رای هیات داوران در بخش سرمقاله و یادداشت، تندیس جشنواره و لوح سپاس به داوود پاک طینت از هفته نامه ساباط یزد رسید، جمیله اسکندری از دو هفته نامه سکوت کرمان دوم شد و رتبه سوم این بخش به محسن ماندگاری از روزنامه صبح یزد تعلق گرفت.
در این بخش، غلامرضا مالک زاده دبیر خبر ایرنای مرکز فارس برای سرمقاله چهار راه بزرگ چهارراه مطالبه گران آگاه با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخش مقاله هیات داوران هیچ شرکت کننده ای را شایسته رتبه اول ندانست و در این بخش کاظم شاملو از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد برای مقاله ‘صنایعی که با هدف ورشکستگی ایجاد شدند’ رتبه دوم و محمد امامی از روزنامه بشارت یزد برای مقاله 10 ویژگی استاندار خوب حائز رتبه سوم شدند.
در بخش عکس محمدجواد راغبیان از روزنامه همشهری یزد رتبه اول را کسب کرد، بهارک روشن از خبرگزاری ایسنا و علی محمد راد از هفته نامه شهر راز استان فارس رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در بخش طراحی و گرافیک نشریات امین سامعی از روزنامه بشارت یزد اول شد، محبوبه جعفری از روزنامه صبح یزد و مجید آباد از روزنامه توریسم استان فارس رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در بخش گزارش هیات داوران سعیده سادات درخش از دوهفته نامه سی و سه یزد را به عنوان نفر اول این بخش معرفی کرد، محمدرضا شهبازی نیز از دو هفته نامه سی و سه نفر دوم این بخش شد و سمیرا مولودی از روزنامه شیراز نوین استان فارس سوم شد.
در بخش مصاحبه محبوبه فیروزآبادی از هفته نامه صدای تاک کرمان اول شد و صالح مستوفیان از روزنامه بشارت یزد حائز رتبه دوم شناخت شد، در این بخش عاطفه ابراهیمی از ماهنامه آوای رسا یزد در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بخش خبر ایمان کشاورز از روزنامه شیراز نوین فارس رتبه اول را کسب کرد و سیدغیاث الدین ملک حسینی از روزنامه خبر جنوب استان فارس در رده دوم قرار گرفت، در این بخش کبری دانشی دهج از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد برای خبر آلودگی هوا موجب مرگ سالانه 35 هزار نفر ایرانی می شود، رتبه سوم را بدست آورد.
در بخش تیتر محمد رضانژاد حیدری پور از هفته نامه صدای تاک کرمان و رقیه دهقانی از روزنامه خبر جنوب فارس مشترکا اول شدند.
در این بخش همچنین رقیه دهقانی و سیدغیاث الدین ملک حسینی هر دو از روزنامه خبر جنوب استان فارس مشترکا دوم و سمیه شرف الدینی از روزنامه قدس یزد و امیر شیخ علیشاهی از هفته نامه بیدار یزد مشترکا سوم شدند و مرضیه امیری نیز از پایگاه خبری شیرازه فارس شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش طنز محمدعلی وزیری از روزنامه بشارت یزد اول شد و یاسر سیستانی نژاد از روزنامه پیام ما استان کرمان در جایگاه دوم قرار گرفت، محمود فتاحی اردکانی نیز از دو هفته نامه مروت اردکان به عنوان نفر سوم معرفی شد.
در بخش رسانه و مسئولیت اجتماعی هیچ اثری حائز رتبه نخست نشد، احمدرضا سهرابی از عصر مردم استان فارس و فرشاد براتی از خبرگزاری تسنیم یزد رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در بخش مطبوعات و شهر جهانی، کاظم شاملو با مقاله ‘یزد و فرصت جهانی شدن’ از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد موفق به کسب تندیس و رتبه اول این بخش شد، سید احمد نجفی از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و محمدرضا حائری زاده از اندیشه یزد در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
در بخش ترویج ورزش اثر سعید صادقی مقدم از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد رتبه سوم را کسب کرد و در این بخش هیچ اثری حایز رتبه اول و دوم نشد.
در بخش نقش شخصیتهای یزد در شکل گیری انقلاب اسلامی، فاطمه رهبر از خبرگزاری ایسنا استان یزد رتبه سوم را کسب کرد و در این بخش نیز هیچ اثری حایز رتبه های اول و دوم شناخته نشد.
در بخش شهروند آگاه شهر آباد ، محمد امین افشارپور از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس رتبه نخست را کسب کرد، شیما عباس زاده و فاطمه رهبر از خبرگزاری ایسنا استان یزد به صورت مشترک رتبه دوم و محمد شهبازی از روزنامه بشارت یزد رتبه سوم را بدست آوردند.
در بخش چالشهای پیش روی جوانان هیچ اثری حایز رتبه نخست شناخته نشد، محمد امین افشارپور از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و فائزه وزیری از هفته نامه سی و سه یزد به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در دیگر بخش جنبی این جشنواره با موضوع مصرف بهینه آب، پارسا بهمنی از استان فارس رتبه نخست، سمیه گلابگیریان از همشهری یزد رتبه دوم و محبوبه فیروزآبادی از هفته نامه صدای تاک کرمان رتبه سوم را کسب کردند.
چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی، پایگاه های خبری، نمایندگی خبرگزاری ها (یزد، فارس، کرمان و جنوب کرمان) پنجشنبه شب با حضور مسئولان و اصحاب رسانه در محل تالار همایش های جمعیت هلال احمر یزد برگزار شد.