Print Friendly, PDF & Email

برگزیده نخستین جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث شامگاه دوشنبه در آیینی در کتابخانه وزیری یزد تجلیل شدند.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از استادان برجسته خوشنویسی کشورمان، از یادگار خیام از کردستان، علی خیری از اصفهان، محمود رهبران از یزد، مصطفی عابدینی از قم، محمد عبداللهی از گیلان، اصغر گالشی از اردبیل و سیدحیدر موسوی از قزوین به عنوان برترین های رشته نستعلق تجلیل به عمل آمد.
در رشته شکسته نستعلیق نیز بهادر پگاه از قزوین، امیر دانش مراغی از آذربایجان شرقی، غلامعلی گوران از مازندران و ذبیح الله مولویی مهر از البرز رتبه های برتر را کسب کردند.
همچنن زهرا شیرازی پور از البرز، زهرا میبدی از قم و الهام میرطلایی از اصفهان در رشته نسخ و علی ایرانی از قم، علیرضا فلاحت پیشه از تهران و وحید فولادزاده از قم در رشته ثلث به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
به هر یک از نفرات برتر این جشنواره سه سکه بهار آزادی اهدا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین گفت: ثبت نام و دریافت تصویر آثار علاقه مندان به شرکت در جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) از مهر تا دی ماه سال گذشته انجام و در نهایت 305 اثر دریافت شد.
علی غیاثی ندوشن افزود: پس از آن با داوری اولیه، اصل 213 اثر راه یافته به بخش نمایشگاه در بهمن ماه دریافت و با انجام داوری نهایی در اسفند ماه 17 اثر برگزیده شد.
وی ادامه داد: داوران این جشنواره شامل غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، محمد حیدری، علی شیرازی، احمد فلسفی، سیدرضا بنی رضی و احمد عبدالرضایی آثار شرکت کنندگان در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث را داوری و برگزیدگان هر رشته را مشخص کردند.
در پایان آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) در یزد، نمایشگاه آثار شرکت کنندگان در جشنواره نیز گشایش یافت.
این نمایشگاه به مدت 20 روز در کتابخانه وزیری واقع در خیابان مسجد جامع یزد دایر است.
استان یزد 91 خوشنویس برجسته دارد که یک نفر استاد، 70 نفر ممتاز و 20 نفر فوق ممتاز هستند.