Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته های سنتی و نخستین جشنواره پخت نان سنتی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  ایرنا- یزد  احمد آخوندی عصر شنبه به مناسبت هفته میراث فرهنگی (۲۸اردیبهشت تا سوم خرداد) در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برپا می شود.

وی تعداد غرفه های نمایشگاه یاد شده را ۲۵۰ مورد بیان و اظهار کرد: ۱۴۰ غرفه مربوط به استان یزد و مابقی از دیگر نقاط کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین هفت سیاه چادر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم گفت: در نمایشگاه فوق بیشترین تنوع در ارائه رشته هایی بومی، سنتی و هنرهای سنتی صنایع دستی همچون خراطی،نگارگری، صنایع چوب، بافته های داری، دست بافته های سنتی، کار بافی، دارایی بافی و تولیدات چرم دست دوز است.

محمدرضا دهقان، گلیم بافی، نازک کاری، ترکه بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، کپو بافی، گیوه بافی، چاقو سازی، معرق چرم، نساجی سنتی از دیگر رشته های هنرهای سنتی صنایع دستی شرکت کننده در نمایشگاه مورد اشاره بیان کرد.

وی اضافه کرد: در بخش جشنواره پخت نان سنتی ۱۰ غرفه از استان های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد حضور دارند.

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته میراث فرهنگی

مدیر گروه موزه‌های استان و دبیر اجرایی برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان یزد نیز گفت: امسال شعار «میراث فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی» برای این هفته تعیین و روزهای آن با عناوین مختلفی نامگذاری شده است.

الهه خاکباز الوندی از برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در این هفته خبر داد و افزود: نواختن زنگ میراث فرهنگی در مدارس استان با محوریت معرفی مدرسه مرمت، نشست با موزه داران استان و برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی میراث فرهنگی از جمله برنامه های هفته یاد شده است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی یزدبرای بازدید عموم دایر است.