Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری برخی تشکل های غیردولتی و دستگاههای فرهنگی باشگاههای کتابخوانی راه اندازی می کند.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد ؛ احمد طالبی رییس امورفرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد طی نشستی با معاون آموزش و پرورش و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، گفت: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار برنامه ریزی شده است.
وی افزود: امسال به صورت آزمایشی در ١۵ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شودکه استان یزدهمه در این خصوص به طور جدی ورود کرده است.
طالبی ادامه داد:این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است و بر اساس این طرح حداقل هر ١٢تا ١۵ کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهند که این باشگاه‌ها می‌تواند در کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنگ‌سرا، مجتمع‌های مسکونی و … تشکیل شود.

وی اظهار کرد: وقتی این باشگاه‌ها تشکیل و در دبیرخانه مرکزی ثبت‌نام شد از سوی دبیرخانه کتاب‌هایی مختص این باشگاه به کتاب‌فروشی شهرهای مورد نظر ایران ارسال می‌شود و اعضای باشگاه‌ها به کتاب فروشی مراجعه و کتاب‌ها را با تخفیف بالای ۵٠درصد خریداری و پس از مطالعه نظرات خود را در قالب نقد و پیشنهاد به نویسنده کتاب نوشته و از نگاه خود کتاب برتر را انتخاب می کنند.
وی هدف از این کار را کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی از دیگر اهداف این برنامه است.