Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل هنری بنیاد شهید کشور گفت: اولین جشنواره تئاتر خیابانی ایثار در قالب هفتمین جشنواره ملی این قالب در بازه زمانی آبان تا اسفندماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری فارس در یزد، سید مرتضی حسینی صبح امروز در جریان سفر خود به این استان با حضو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره ادبی و تجسمی، اداره سیمای شاهد و اداره تئاتر و موسیقی، سه اداره زیرمجموعه اداره کل فرهنگی سازمان بنیاد شهید کشور است.

وی با بیان این‌که برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت فقط بیناد شهید متولی نیست، افزود: ریاست جدید بنیاد شهید در دوره مدیریت جدید هر استان را موظف به تولید حداقل یک مستند و یک اثر فرهنگی هنری در زمینه تئاتر داشته باشد.

مدیرکل امور هنری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مشارکت استانها در امر تولید آثار فاخر هنری، سینمایی از جمله راهکارهای موثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: می‌‎طلبد تمام عناصر فرهنگی هنری پای کار باشند.

وی برگزاری هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از جمله اقدامات در دستور کار سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: فعالیت‌های رادیویی و موسیقیایی در سطوح مختلف ملی و بین المللی از دیگر رویکردهای جدی در دستور کار است.

حسینی تقویت کمیسیون هنری بنیاد شهید استانها در دستورکار جدی اداره کل فرهنگی و هنری بنیاد شهید کشور است، تصریح کرد: این مهم فرصت خوبی برای هنرمندان استانی است که باید به خوبی انجام شود.

مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور گفت: اولین جشنواره تئاتر خیابانی ایثار در قالب هفتمین جشنواره ملی این قالب در بازه زمانی آبان تا اسفندماه امسال به میزبانی استان یزد  برگزار می‌شود.