Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن اشاره به این نکته که یزد می تواند به عنوان یکی از محورهای توسعه گردشگری در کشور مطرح باشد اظهار داشت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد زیرساختهای مناسب، افزایش هتلها، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و طرح توسعه هتل های سنتی تجهیزات لازم برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران و اجرای برنامه های جشنواره خوش آمد به یزد صورت پذیرفت.

محمدمهدی شرافت افزود: توجه ارگانهای دولتی به بخش خصوصی و تشکل های منسجم در حوزه گردشگری و همچنین مشورت گرفتن از صاحب نظران این حوزه می تواند کمک های شایانی به ارتقای صنعت گردشگری استان نماید.

وی خاطرنشان ساخت: انجام پروازهای مستقیم خارجی به استان یزد از خرداد ماه سالجاری از جمله مواردی است که به رونق گردشگری خارجی استان کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بحث فرهنگسازی در حوزه گردشگری بر سایر بحث ها مقدم است که در این راستا تربیت افرادی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با گردشگران در ارتباط هستند و در عین حال درک عمیق و درستی از مفهوم گردشگری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه گردشگری یک تخصص است، عنوان کرد: کسانی که قصد برنامه ریزی و اجرای طرح های گردشگری را دارند باید متخصص باشند، ولی اصل گردشگری مشارکت و حضور همه مردم است، با این حال کسانی که در این صنعت برنامه ریز و تصمیم گیر هستند باید تخصص مرتبط را داشته باشند یا از مشاورینی که در این حوزه تخصص دارند بهره بگیرند.

به گفته شرافت: جایگاه قلبی این صنعت بحث آموزش است که خوشبختانه در استان یزد سه مجموعه آموزشی خصوصی در حال کار هستند و در این راستا با افتتاح و راه اندازی مرکز آموزش علمی ـ کاربری میراث فرهنگی استان در سال گذشته تعداد افرادی که در رشته های تخصصی و مرتبط با این حوزه آموزش می بینند افزایش یافته و کسانی که متخصص هستند با درک اولویت ها می توانند این سرمایه را هدایت کنند تا بازدهی بیشتر و بهتری داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امید است مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد افرادی را آموزش دهد که بتوانند مقادیر گردشگری را درک کرده و به اهمیت گردشگری پی ببرند.

شرافت در پایان از راحله پور اکبر به دلیل همکاری در راه اندازی مرکز و پیگیری و ممارست در انجام کارها تقدیر و تشکر نمود و برای فاطمه دانش به عنوان سرپرست جدید مرکز آموزش علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد آرزوی موفقیت کرد.