Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد با اشاره به لزوم توجه همه جانبه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان یزد گفت: استان یزد تنها استانی است که عنوان معاونت‌ گردشگری به آن الحاق شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، مراسم تجلیل از فعالان گردشگری و اعضا ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که در ایام تعطیلات نوروزی اقدامات شایسته‌ای در جهت پذیرایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی انجام دادند ظهر امروز برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد ضمن گرامی داشت هفته معلم و قدردانی از مجموعه فرهنگیان استان در اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: در آستانه هفته سلامت هستیم که اگر زحمات این عزیزان و مدافعان سلامت نبود و شرایط و بیماری کرونا کنترل نشده بود نوروز امسال شرایط برای سفرهای نوروزی مهیا نمی‌شد.

وی با اشاره به ارزیابی اعضا و دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان یزد که توسط بازرسی استانداری یزد صورت گرفته بود افزود: اگر کمی ارزیابی‌ها دقیق‌تر و همه جانبه‌تر بود خیلی از دستگاه‌های کمک‌رسان در ایام نوروز همچون آموزش و پرورش استان، صدا و سیما و رادیو جایگاه بهتری در این ارزیابی داشتند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه مسئولان و سکاندار جوان میراث فرهنگی استان یزد توانستند در زمان کوتاه، بسیار خوب و نوآورانه در تعامل با دستگاه‌های استان آمادگی‌های لازم برای سفرهای نوروزی را انجام دادند و ملاحظات اقشار مختلف علما، بخش خصوصی و ادارات را داشتند.

فاطمی بیان کرد: هر سه جنبه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان یزد حائز اهمیت است و هر سه با هم است اگر میراث فرهنگی را صیانت و حفاظت نکنیم اصلا گردشگری در استان یزد معنا ندارد و اگر در کنار آن صنایع دستی و جامعه فعالان آن را نبینیم گردشگری معنا ندارد و فعال در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث لازم توجه است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد اولین استانی است که حائز معاونت گردشگری شده است افزود: معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد تبدیل شده است، فرآیند تشکیلاتی آن در حال انجام است و به زودی با مدیرکل جدید زیر نظر این معاونت به طور خاص مسائل گردشگری در بخش‌های عمرانی، اقتصادی و سیاسی هماهنگ شده و اقدامات دنبال می‌شود.

سید حسن سالاری مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هم در این مراسم در مورد ارزیابی‌های به عمل آمده دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد اظهار داشت: بازرسان میراث فرهنگی، بازرسان فرمانداری‌های شهرستان‌ها، بازرسی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و دفاتر ستادی در استانداری یزد به صورت سرزده پیش از آغاز سفرهای نوروزی، حین و بعد از آن کار ارزیابی را به صورت سرزده انجام دادند.

وی گفت: از جمع‌بندی ۳۵ شاخص ارزیابی که از کلیه دستگاه‌های اجرایی و عضو فعال ستاد اجرایی خدمات سفر از مجموع ۱۲۰ دستگاه‌ها به عمل آمده است که دستگاه‌های برتر؛ پلیس راهور استان یزد، دانشگاه علوم پزشکی یزد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بودند.

مسئول کمیته ارزیابی ستاد خدمات سفر استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین از میان شهرداری‌ها؛ شهرداری یزد، شهرداری اشکذر و شهرداری میبد برگزیده شده و در بین فرمانداری‌ها نیز فرمانداری شهرستان یزد، فرمانداری ابرکوه و فرمانداری شهرستان مهریز حائز رتبه برتر استان در این ارزیابی‌ها شدند.

در پایان این مراسم از فعالین حوزه گردشگری استان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱، فرمانداران، مدیران کل  نیروهای انتظامی، نیروهای هلال احمر، نیروهای خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و فعالان رسانه‌ای استان در امر سفرهای نوروزی تجلیل و قدردانی شد.