رییس حوزه هنری یزد در هفته حقوق بشر آمریکایی خبر داد:
Print Friendly, PDF & Email

کوچک زاده : نویسنده در این کتاب با تحقیق و پژوهش گوشه‌هایی از حقیقت اهریمنی و هویت پلید و شیطانی ارتش اشغالگر و تروریست آمریکا در عراق را فاش ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، رییس حوزه هنری یزد از انتشار جدیدترین کتاب این نهاد با عنوان «حام» نوشته جلال توکلی نویسنده و پژوهشگر یزدی خبر داد و گفت: این کتاب همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کتاب شد.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این رمان جذاب و خواندنی در ۴۰۴ صفحه و ۱۳ فصل در قطع رقعی و شمارگان ۱۲۵۰ نسخه چاپ شده است.

وی اظهار کرد: «حام» به حضور سربازان آمریکایی در عراق اشاره دارد و گوشه‌ای از رفتار خشونت‌‌آمیز، وحشی‌گری‌ و جنایت‌های ارتش ایالات متحده علیه مردم مظلوم و مقاوم عراق در زمان اشغال این کشور را روایت می‌کند.

رییس حوزه هنری یزد بیان کرد: نویسنده در این کتاب با تحقیق و پژوهش گوشه‌هایی از حقیقت اهریمنی و هویت پلید و شیطانی ارتش اشغالگر و تروریست آمریکا در عراق را فاش ساخته و مخاطب با مطالعه آن به نقشه‌های پلید و طرح‌های شوم استکبار در جهان بویژه خاورمیانه پی می‌برد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه افشای ماهیت اهریمنی دولت و ارتش تروریستی آمریکا بویژه پس از اقدام نابخردانه و شرم‌آور ترامپ در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: باید با زبان هنر و در قالب آثار هنری، قدرت پوشالی، استبداد، خوی وحشی‌گری، نژادپرستی و افول و اضمحلال شیطان بزرگ را به افکار عمومی جهان معرفی کنیم زیرا آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است، خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و عامل اصلی ناامنی، ظلم، بی‌عدالتی و خشونت در دنیاست.

وی با اشاره به معنی «حام» در زبان‌های مختلف افزود: این واژه در زبان عربی به معنی تشنگی، در انگلیسی به عنوان اسم و در زبان عبری به معنای داغ و سوزان و همچنین نام یکی از پسران حضرت نوح(ع) است.

کوچک‌زاده گفت: در تورات و برخی کتاب‌های مقدس تحریف شده‌، داستان‌هایی درباره «حام» روایت شده که آن قصه‌ها حربه و دستاویزی برای اجرای سیاست‌های استعماری انگلیس و آمریکا علیه سیاه پوستان شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند رمان «حام» را از نمایندگی‌های انتشارات سوره مهر در سراسر کشور و حوزه هنری استان یزد تهیه کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛

میس رابینسون از من خواهش کرده (به من دستور داده) تا «پنجه هامسا» را محور داستانم (یادداشت‌هایم؟!) قرار بدهم و بنویسم! دکتر دالس به من دستور داده (از من خواهش کرده) که یادداشت‌هایم (داستانم؟!) را حول محور «کف العباس» پیش ببرم! فقط آن‌هایی که دستی در ادبیات داستانی دارند می‌فهمند که من چه کار سختی را در پیش رو دارم. یک عرق‌ریزان روح به تمام معنی!

«ریاح»؛ نخستین رمان فارسی با موضوع فلسطین، «پایان یک نقش»، «عمو صیاد»، « آن خال»، «گوهر عمر»، «چشم‌ها، آن چشم‌ها» و «بال‌های زخمی» از دیگر آثار جلال توکلی است.

۶ تا ۱۲ تیر، هفته حقوق بشرآمریکایی نام‌گذاری شده است.