Print Friendly, PDF & Email
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی ادبی یزد یادمان « مرحوم صابر یزدی» با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری یزد باما ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، اختتامیه جشنواره ملی ادبی یزد یادمان « مرحوم صابر یزدی» با حضور مسئولان استانی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

احمد محبی برادر مرحوم مرتضی محبی « صابریزدی» گفت: این مرحوم، جوانی پرشور بود که دست قضا او را زود از ما گرفت.

وی بیان کرد: نام شاعرانه وی حدود نیم قرن است که در دفتر شعر پارسی و در رده شاعران دیارمان یزد ثبت شده است.

برادر مرحوم صابر یزدی ادامه داد: وی شاعری تیزهوش، خوش صدا و مردمی بود که بیش از ۲۵ سال زندگی نکرد به گونه ای که مرگ وی حماسه‌گونه بود و دفتر زندگی او بسته شد اما با خاموش شدن جسمش، روحش روشن تر شد و وی ماندگار شد.

محبی بیان کرد: وی سال سوم دبیرستان که پایان برد، غزلیاتی از خود به یادگار گذاشت که مورد تشویق اساتید خود قرار گرفت و در همان زمان‌ها از طریق استاد کاوه با انجمن ادبی یزد آشنا شد و در این مسیر فعالیت کرد.

برادر کوچکتر محبی « صابر یزدی » گفت: وی از حضور افرادی همچون صمصام یزدی تلمذ کرد و بسیار از ایشان بهره گرفت و در همان زمان‌ها نیز با افراد دیگری نیز همچون وزیری در ارتباط بود.

وی ادامه داد: صابر یزدی کتابخانه مرحوم وزیری را پایگاه علم و دانش خود قرار داد و هر روز از آنجا استفاده می‌کرد و بسیاری از اوقات خود را برای افزایش اطلاعات در این کتابخانه سپری می‌کرد.

صابر یزدی با اشاره به چگونگی فوت برادر خود گفت: متاسفانه از روزی که صابر از دنیا رفت بسیاری از آثار او نیز از دست ما رفت اما در ۵ دهه تلاش کردیم تا این آثار را جمع آوری کنیم و دیوان وی را به چاپ رسانیم.

همچنین در این مراسم نیز از کتاب‌های « آثار برگزیدگان و تقدیر شدگان جشنواره ملی ادبی یزد» و کتاب « آثار منتخبان از نگاه داوران جشنواره ملی ادبی» رونمایی شد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر جشنواره قدردانی شد که اسامی آنها به شرح زیر است؛

محسن کاویانی از قم، بهمن صباغزاده از تربت حیدریه، محمد وطن خواه از کردکستان، مهشید ملکی زاده طبس، امیررضا وکیلی زارچ از یزد، آرش پورلیزاده از رشت، حمید رضا محمودزاده کرمام، رضا نیکوکار رشت، امیررضا رجب علیزاده از کاشان، فهیمه نسیم سبحان از یزد، راضیه موسوی از شیراز، محسن کاشانی از کرمان به عنوان نفرات برگزیده بخش اول بودند.

همچنین نفرات شایسته تقدیر نیز شامل راضیه مظفری از قم، علی اکبر سلیمانی از یزد، علی برزگری از میبد، شهناز کندی از اصفهان، فاطمه زاهد مقدم از قم، مهدی دهاقی از کرج، محمد مهدی شیخی از تهران، فاطمه مهدیان از یزد، سید رسول کامرانی از مازندران، رحیمه شاه حسینی از تهران، صدیقه کشتکار از گیلان، حمیده رضایی از قم، کاظم کشمیرشکن از یزد، آرزو از چهارمحال و بختاری ، محمدرضا اسلامی از یزد، سمیه ایمانی از شیراز، احسان رئیسی از ابرکوه، بهروز اورزمان از تهران، جواد چراغی از زنجان بودند.