Print Friendly, PDF & Email

 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حکمی محمدمحسن رفیعی ابرندآبادی را به عنوان مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزدد در متن حکم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به مدیرکل جدید آمده است: نظر به تعهد، مسئولیت‌پذیری و شایستگی‌های فرهنگی و اجرایی جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ شما را به مدت دو سال به سمت «مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد» منصوب می‌کنم.

مهدی رمضانی افزوده است: بی‌گمان، رسالت دینی، انقلابی و ملی همه مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ پویایی و پایایی آرمان‌ها و نگهبانی هوشیارانه و عالمانه از آنهاست. انجام این وظیفه خطیر و دلپذیر، که به‌ویژه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قامت یک واجب فرهنگی جلوه‌گر است، مستلزم توجه همدلانه و آگاهانه به نکاتی است که بر رعایت آن‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌ها تأکید دارم:

وی در ادامه آورده است: توجه به برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و بسیج امکانات برای تحقق آنها، سازماندهی وظایف ستاد به منظور ایجاد بهره‌وری و مشارکت در کارکنان، کنترل فرایند و نظارت هدفمند و صمیمانه بر آنها، توجه ویژه به خدمت‌رسانی به اعضا و ارتباط نزدیک با مردم، استفاده از ظرفیت سرمایۀ انسانی، ارتباط صمیمانه با کتابداران و تلاش برای تسهیل در انجام وظایف ایشان، هم‌افزایی با دیگر مراکز و دستگاه‌های فرهنگی استان به‌ویژه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و هدایت به‌هنگام و مسئولانه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان به منظور توسعه جغرافیایی و فرهنگی کتابخانه‌ها انتظار است.

رمضانی در پایان با اشاره به اینکه روز آمدی و کارآمدی برآمده از انجام وظایف مذکور، نویدبخش تحقق بنیادی‌ترین وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یعنی ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و دانایی است آورده است: برای شما در انجام بسامان وظایف سازمانی از درگاه خداوند مهربان توفیق می‌طلبم و امیدوارم اعتماد نهاد کتابخانه‌ها به جنابعالی، پاسخی سزاور شأن مردم شریف آن مرز و بوم بیابد.

محمدمحسن رفیعی یکی از مدیران باتجربه و جوان که دانش‌آموخته کارشناسی‌ ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی است، پیش از این به عنوان رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد مشغول به فعالیت بود.