Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛  علی غیاثی ندوشن در دیدار خود با گروهی از هنرمندان، مربیان دوره ی آموزشی و هنرجویان نمایش که در سالن نمایش تالار هنر یزد برگزار شد به  اهمیت برگزاری کارگاه های آموزش نمایش نامه نویسی اشاره کرد و آن را یکی از نیازهای اصلی تئاتر استان دانست که می تواند به تولید نمایش نامه هایی با موضوعات بومی و محلی بینجامد تا زمینه ساز رشد، پویایی و گسترش آداب و فرهنگ عامه ی شهرستان ها، بخش ها و روستاهای دورافتاده ی استان شود.

وی افزود: بی گمان استعدادهای خوبی در این مناطق هستند که برای رشد و پویایی خود، نیاز به آموزش دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی یزد در بخش دیگری از سخنان خود از کوشش و برنامه ریزی شورای انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، برای آموزش تئاتر در شهرستان ها قدردانی کرد و گفت: ما در مجموعه ی فرهنگ و ارشاد همه ی کوشش و توان خود را برای تامین بودجه ی این دوره و نیز رفع مشکلاتی مانند رفت و برگشت مربیان به شهرستان ها، بکار می بریم.
غیاثی ندوشن همچنین به اهمیت تئاتر دانش آموزی در شناسایی، رشد و پرورش نیروهای تازه اشاره کرد و گفت: برگزاری یک نشست مشترک با حضور مسئولین آموزش و پرورش، انجمن نمایش و فرهنگ و ارشاد می تواند زمینه ساز ارتباط سیستماتیک و سودمند ما با تئاتر دانش آموزی باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان سخنانش به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزش نمایش نامه نویسی اشاره کرد و آن را یکی از نیازهای اصلی تئاتر استان دانست که می تواند به تولید نمایش نامه هایی با موضوعات بومی و محلی بینجامد تا زمینه ساز رشد، پویایی و گسترش آداب و فرهنگ عامه ی استان یزد شود.
وی با اشاره به شماری از ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق، بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، و نیز زیاده روی در مصرف آب، گفت: بدون آن که بخواهم به هنرمندان سفارش بدهم، باور دارم که  چنین موضوعاتی نیز می تواند دست مایه ی تولید اثر برای نمایش نامه نویسان، کارگردان های تئاتر و حتی هنرمندان سایر رشته ها باشد.

یادآور می شود،بنا به خواسته روسای انجمن های نمایش شهرستان ها، رامین قادری نسب، صادق نصیری، سعیدشهریار و مهدی زبرجدی به ترتیب در شهرستان های مهریز، بافق، اردکان و ابرکوه، کار آموزش تئاتر را آغاز کرده اند.