Print Friendly, PDF & Email

بازگشایی “دبستان دوشیزگان” به  کارگردانی امیررضا وزیری به‌زودی در یزد روی صحنه تئاتر

پایگاه خبری یزد باما ؛ این نمایش روایتگر بخشی از دوره مشروطه است که در آن برشی از زندگی بی‌بی خانم استرآبادی روایت می‌شود.
تئاتر “دبستان دوشیزگان” این روزها تمرین‌های خود را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی اجرای عمومی خود را در پلاتو پائیز آغاز می‌کند.
تهیه‌کننده این نمایش تاریخی پیمان سرداری است و در آن سید امیر زکی پور، زهرا آل داوود، لیلا مفیدی، هادی آخوندزاده، وحید ملک ثابت، فریبا مقیمی، یاسمین میر دهقان و امیررضا وزیری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 امیررضا وزیری، متولد ۱۳۳۱، در یزد است. تحصیلات اکادمیک او در زمینه ساختمان و عمران است. وزیری اولین نقش خود را در نمایش تلویزیونی ملامکتبی، در سال ۱۳۵۵ ایفا کرد. او در فیلم کوتاه آوازخوان به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازی کرد. در ادامه با بازی در فیلم آلبوم تمبر توانست هنر خود را در گستره کشور نیز به اثبات برساند. فیلم های برهوت، خمره، ایلیا نقاش جوان از دیگر آثاری است که در آنها بازی داشته اشت. همچنین ماجاراهای سینا، حاکم و قصاب و سزیال سرنخ به کارگردانی کیومرث موراحمد از تولیدات تلویوزیونی است که او در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
او که تجربه کارگردانی و نویسندگی را نیز دارد. ملاقات با گلوله از نمایشنامه های اوست که به چاپ رسیده است. او از سال ۱۳۴۳ تا اکنون بر روی صحنه تئاتر نیز حضور مستمر داشته است.