استاندار یزد :
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛ استاندار یزد عصر سه شنبه ششم مهرماه 95 در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی، مدّاحان و شاعران آیینی استان یزد، ماه محرّم را فرصتی فرهنگی برای استفاده از ظرفیت جوانان و انتقال مفاهیم و ارزشهای دینی این استان و کشور به مردم دنیا دانست.

پایگاه خبری یزد باما؛به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، گردهمایی رهروان مکتب حسینی با حضورنمایندۀولی فقیه دراستان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، مدیرکل حوزۀ استاندار،فرمانداریزد، جمعی از مسئولان و مدیران استان، مسئولان هیئت‌های مذهبی، مدّاحان و شاعران آیینی استان در حسینیۀ حضرت آیت الله خامنه‌ای یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم هیئتهای مذهبی، مدّاحان وشاعران آیینی را از گروه هایی دانست که بیشترین استفاده را از ظرفیت جوانان کرده و با طیف وسیعی از جوانان همراه اند.
«سیدمحمد میرمحمدی» بیان کرد: نیرو، خلاقیّت، قدرت جوانان و نیز استعداد نهفتۀ آنان با جریان هایی آتشین و تأثیرگذار شکوفا می شود و این شکوفایی با مدیریت هیئت های مذهبی، محتوای اشعار حماسی و نظم آنها در ارتباط است.
وی هدف از این گردهمایی را شکل گیری مراسم عزاداری حضرت حسین بن علی(ع) به بهترین نحو عنوان کرد و افزود: این هدف مقدّس است و ما می خواهیم در عزاداری ها و هیئت ها پایبندی خود به ائمه اطهار(ع) را نشان دهیم.
استاندار یزد ادامه داد: در شرایطی که رسانه های انبوه و کانال های ارتباطی متعددی وجود دارند و هر پیامی را به سراسر دنیا منعکس می کنند، باید توجه کنیم به زیباترین نحو افکار اعتقادی خود را به جهانیان منعکس کنیم.

میرمحمدی با بیان اینکه در انتقال مفاهیم دینی در مرحلۀ اول باید زیباترین واژه هارا به کار برد، گفت: هیئت های مذهبی باید به گونه ای تأثیرگذار عمل کنند که ملّتها متوجه ارزش های دینی این کشور، دیانت و اعتقادات ما شوند.
وی با طرح این پرسش که هدف ما از عزاداریها چیست و برای چه کسی عزاداری می کنیم؟ مطرح کرد: عزاداری اُسوه ای از آزادگی، حق طلبی، ظلم ستیزی، عشق و علاقه به خدای خود است و در واقع به این شیوه این پیام به دنیا منعکس خواهد شد که الگوی این سرزمین خدا و ائمۀ اطهار(ع) هستند.
استاندار یزد افزود: نظم و شور تحسین برانگیز جوانان این استان دنیا را منقلب میکند و این انقلاب در افکار جهان حاکی از طرح این پرسش خواهد بود که حضرت امام حسین(ع) کیست که سراسر مردم ایران اینگونه برایش عزاداری میکنند؟
عالی ترین مقام اجرائی استان گفت: هیئت های مذهبی متشکل از جوانان و نیز مدّاحانی که متون تأثیرگذار تنظیم کرده اند و قیام و فلسفۀ عاشورا را تبیین می کنندباید به گونه ای منظم و تأثیرگذار عمل کنند که اشتیاق و علاقه را در بینندگان افزایش دهند.
وی نظم و انضباط عزاداری یزدی ها را حاکی از نظم و ترتیب هیئت ها در زبان و زمان و محتوای آراسته و پُرمغز دانست و افزود: به طورطبیعی مدّاحان در قبال سخنانی که بیان می کنند آگاهی دارند و اهمیّت آن را میدانند از اینرو شایسته است مدّاحی که در مدح و ثنای حضرت امام حسین(ع) مداحی می کند در قبال مفاهیمی که به جوانان، جامعه و جهانیان منتقل میکند احساس مسئولیت کند.
استاندار یزد درخصوص شاعران آیینی نیز گفت: شاعران آیینی اشعاری بسُرایند که از نظر ادبیات اخلاقی، انقلابیگری و حماسی سرآمد و متجلّی هم نوایی در میان همۀ هیئتهای مذهبی باشد.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: استان یزد از فرصت فرهنگی ماه محرم به بهترین نحو استفاده کند و با استفاده از نیرو و انگیزۀ جامعۀ جوان زمینه ای برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تضمین سلامت جوانان، ترویج اخلاق مذهبی و آرامش جامعه فرآهم نماید.
استاندار یزد در پایان سخنان خود نقد و نقدپذیری را موجب رشد و پیشرفت جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد: هیئتهای مذهبی، مدّاحان و شاعران آیینی، در محرم امسال نیز مانند گذشته به گونه ای تأثیرگذار عمل کنند که استان یزد حسینیۀ ایران و عزاداری حسینی در این استان سرآمد کشور و دنیا باشد.
در این گردهمایی برخی رهروان مکتب حسینی به بیان نکاتی دربارۀ عزاداری  ماه محرم پرداختند و مطالبات خود از گروه های هدف و مسئولان استان را بیان کردند.