Print Friendly, PDF & Email

آیین اختتامیه نهمین کنگره سراسری شعر کویر دوشنبه شب به صورت مجازی در شهرستان ابرکوه برگزار و برگزیدگان آن معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم  گفت:در سال‌های گذشته هشت دوره از کنگره سراسری شعر کویر با حضور بیش از ۲۰۰ شاعر از شهرهای مختلف کشور برگزار و دستاوردهای بسیاری برای حوزه هنر، شعر و ادبیات به ارمغان آورد.

جوادیان زاده افزود: برگزاری چنین کنگره‌هایی موجب می‌شود تا علاوه بر ارتقاء میزان کیفیت آثار شاعران، بسیاری از مسائل و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز معرفی شود.

به گفته وی شهرستان ابرکوه نه تنها در بخش‌های مختلف هنری ظرفیت و جایگاه ولایی دارد، بلکه در عرصه شعر و ادبیات به طور ویژه فعالیت داشته و هنرمندان این عرصه بارها در صحنه‌های مختلف ملی خوش درخشیده‌اند.

جوادیان زاده اظهار داشت:هدف از برگزاری این رویداد بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی ، احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی مردمان کویر است که در دل تاریخ شهر باستانی ابرکوه و همچنین یزد نهفته شده  است.

وی تصریح کرد:ضروری است که در قالب‌های مختلف ادبی از جمله شعر، به سراسر ایران و حتی جهان معرفی و به نسل آینده نیز منتقل کرد.

در این مراسم عبدالرضا کوهمال جهرمی از جهرم، امین شیرزادی از کرمانشاه، راشد انصاری از بندر عباس،محبوبه راهپیما از تهران، علی غلامی از  گنبد کاوس، ساغر سلمان نژاد از تهران، اعظم جلالزاده از میبد، معصومه سادات شاکری از  نیشابور، روح الله سرطاوی از تهران و مریم عابدین پور  از ابرکوه بعنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

محمد جواد حیدری از اردکان، مجید عزیزی از خرم آباد، فائزه زرافشان از  میبد، فروغ تنگاب از جهرم، نیره جهان بین از رشت،  طیبه سلمان نژاد از کیش، حمید رضا علی حمزه از یزد، سکینه سلمان نژاد از مهردشت  ، علی دلیر از بیابانک و فریبا قیومی زاده از ابرکوه از دیگر برگزیدگان کنگره یاد شده بودند.