Print Friendly, PDF & Email

آیین طرح ملی “یزد پایتخت صحیفه سجادیه” عصر روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از صحیفه سجادیه به عنوان سرچشمه بخش بزرگی از فرهنگ ناب دینی در قرائت ائمه اطهار(ع) از اسلام یاد کرد.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: در صحیفه سجادیه اخلاق و تهذیب نفس و تربیت جان و عشق به خدا و مومنان و همنوعان جایگاه والا دارد و دریغ است که این کتاب پرگوهر و سراسر نور همچنان ناشناخته بماند و معارف الهی آن مستور باشد.

وی افزود: مستند اساسی و هادی بی بدیل این صحیفه برکت و نور در این راه مقدس و تابناک، آموزه های ناب آخرین نامه الهی است که خدا بر بزرگترین برگزیده خود فرو فرستاده است.

وی تصریح کرد: معاونت قرآن و عترت در عمل به وظایف خود در جریان سازی های صحیح فرهنگ اسلامی و با توجه به مهجوریت صحیفه سجادیه و ضرورت اشتیاق گروه هایی از شیفتگان راه فضیلت به طراحی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه ایران اقدام کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن را به دارالمومنین یزد سپرد.

امام جمعه یزد: صحیفه سجادیه یک راهنمای ارزشمند برای انسان است

در ادامه این مراسم آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از امتیازاتی که صحیفه سجادیه دارد این است که به ما می‌آموزد چگونه با خداوند حرف بزنیم و چه چیزی را بخواهیم و چگونه ارتباط بگیریم، تصریح کرد: دعای مکارم‌الاخلاق راهکار زندگی را به انسان نشان می‌دهد و هدفش برقرار کردن ارتباط انسان با خداوند است. صحیفه انسان را به چگونه اندیشیدن وا می‌دارد و باعث می‌شود که انسان در مسیر کمال قرار گیرد.

وی ادامه داد: دنیای غرب به دنبال این است که انسان را از مسیر اصلی عبودیت جدا کند و  سبک زندگی انسان‌ها را تغییر بدهد. متاسفانه برخی مواقع می‌گوییم که از معنویت دور و به مادیات نزدیک شده‌ایم. از صدسال پیش در برخی از کشورها مسلمانان را از مکتب‌های قرآنی جدا کرده‌اند و برخی از ما نیز از مسیر خدایی دور شده‌ایم و امیدواریم پرداختن به امور قرآنی و ترویج صحیفه سجادیه در دستور کار فعالان قرآنی و نهادهای آموزشی قرار بگیرد تا در این امر شاهد یک تحول بزرگ باشیم. صحیفه سجادیه یک راهنمای ارزشمند برای ما محسوب می‌شود.

محمد علی طالبی استاندار یزد نیز با تبیین اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه اظهار کرد: یزد داشته‌های غنی فرهنگی بسیار زیادی دارد و قرن‌ها به عنوان دارالعباده مشهور بوده است اما طی دهه‌های گذشته با رشد شهرنشینی دچار آسیب‌هایی شده است که باید به این داشته‌های غنی برگردیم.
وی در پایان گفت: مطمئنیم که فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند به رشد بیشتر جامعه مذهبی ایران کمک کند و امیدواریم بتوانیم از این طریق فرهنگ دعا و نیایش را در جامعه ترویج دهیم.